Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto, kaip tokio, tikslas yra užtikrinti, kad sudarant ir vykdant biudžetą piniginiai ištekliai būtų naudojami efektyviai. Praktiškai šalies gerovė priklauso nuo vyriausybės vykdomos politikos. Vieną svarbiausių vaidmenų vaidina tai, kaip vyriausybė paskirsto biudžeto lėšas, kaip planuoja savo išlaidas ir pajamas. Nacionalinis biudžetas - tai valstybės einamųjų metų pajamų ir išlaidų planas. Kadangi didžiausią nacionalinio biudžeto pajamų dalį sudaro mokesčiai, svarbu, kad jie būtų surinkti visi ir laiku. Kitaip valstybės biudžetas gali tapti deficitiniu, o tai padidina valstybės skolas.
Šiame darbe bus nagrinėjamas paskutinių metų LR nacionalinis biudžetas, jo pokyčiai lyginant su buvusiais metais. Išsiaiškinsime, kieno indėlis į LR nacionalinį biudžetą didžiausias, kaip surenkamos pajamos, kokiems sektoriams ir kokiu tikslu paskirstomos lėšos.
Nacionalinis biudžetas - ekonominių piniginių santykių visuma, kurių dėka sudaromi ir naudojami pinigų fondai, skirti valstybės funkcijų ir uždavinių įgyvendinimui finansuoti. Siaurąja reikšme - tai valstybės einamųjų metų pajamų ir išlaidų planas, tvirtinamas Seimo ir turintis įstatymo galią.
3. valstybinio kredito.
Per nacionalinį biudžetą sukaupiamos įvairių rūšių nuosavybės formų įmonių ir gyventojų pajamos. Jos panaudojamos:
1. šalies ūkiui finansuoti;
2. socialinėms - kultūrinėms reikmėms tenkinti;
3. šalies vidaus ir užsienio saugumui stiprinti;
4. valstybinio valdymo organams išlaikyti;
5. valstybės skolai administruoti;
6. valstybės rezervams sudaryti ir pan.
Pagrindinės nacionalinio biudžeto funkcijos yra šios:
1. nacionalinių pajamų ir BVP paskirstymas;
2. valstybinis ekonomikos reguliavimas;
3. socialinės politikos priemonių finansavimas;
4. centralizuotų pinigų fondų sudarymo ir naudojimo kontrolė.
Nacionalinis biudžetas yra pagrindinė priemonė perskirstyti nacionalines pajamas ir BVP. Kuo stipresnė yra valstybės ekonominio reguliavimo funkcija, tuo didesnė dalis nacionalinių pajamų ir BVP yra perskirstoma per nacionalinį biudžetą. LR finansų ministerijos duomenimis per nacionalinį biudžetą 1999-2003 metais buvo perskirstoma nuo 23 iki 20 procentų BVP (tiek buvo gauta pajamų iš mokesčių). Per minėtą laikotarpį pastebima nežymi pajamų perskirstymo mažėjimo tendencija.
Mokesčiai ir valstybės išlaidos leidžia nacionalinį biudžetą reguliuoti ir skatinti ekonomiką bei investicijas, didinti gamybos efektyvumą. Valstybės išlaidos nukreipiamos prioritetinėms ūkio šakoms ir siejamos su efektyvių...
Šį darbą sudaro 3497 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!