Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, reikėjo daug ką keisti šalies ekonominiame, socialiniame bei finansiniame gyvenime, kuris lyg šiol vyko pagal aukštesnės valdžios priimtus planus.
Kiekvienai valstybei yra svarbus savas biudžetas. Nuo to, kaip jis bus įgyvendinamas priklauso šalies ekonomika, materialinė savos tautos pažanga.
Nuo to, kaip tvarkomi ir valdomi valstybės finansai, didele dalimi priklauso ir fiskaliniai rezultatai. Pagrindinės valstybės finansų problemos - įplaukų gavimas, išlaidų valdymas ir valstybės skola - labai panašios visame pasaulyje. Tačiau įvairiose šalyse šios funkcijos atliekamos ir valdomos skirtingai.
Nėra “teisingo” ar “neteisingo” valstybės finansų valdymo. Valstybės finansų valdymo principai vystosi kartu su valstybės institucine sąranga. Institucinė sąranga, savo ruožtu, atspindi istorinius, kultūrinius ir technologinius veiksnius.
Šio darbo tikslas – plačiau susipažinti su šalies biudžetu ir jo raida.
3. išanalizuoti LR nacionalinį ir savivaldybių biudžetus.
1. BIUDŽETO APIBŪDINIMAS
Biudžetas – tai valstybės pajamų ir išlaidų sąmata tam tikram laikui, patvirtinta įstatymu; spėjamos valstybės, įstaigos, įmonės arba atskiro asmens pajamų ir išlaidų apskaičiavimas tam tikram laikui.
Biudžeto raida apima ilgą istorinį laikotarpį – nuo vergovinės iki šiuolaikinės išplėtotos ekonomikos valstybės. Biudžeto sudarymo bandymų randama jau senai. Ir tais laikais, kada valdovų pajamas sudarydavo tik jų pačių privatiniai turtai ir jų įvairūs verslo šaltiniai, buvo bandoma sudaryti pajamų ir išlaidų planai. Bet tokie planai turėjo tik privatinių asmens sąmatų pobūdį. Tik XIX a. biudžetas įgyja dabartinės reikšmės ir viešosios teisės pobūdį, kai visos valstybės pajamos ir visos išlaidos įtraukiamos į vieną bendrą sąrašą ir kiekviena valdymo šaka tenkinasi tik tomis sumomis, kurios tuo sąrašų jai paskirtos ir leistos. Tuo buvo įgyvendinta biudžeto konstitucijos pagrindiniai principai: biudžeto pilnumas ir jo vieningumas.
Anglija pirmoji pradėjo sudarinėti biudžetą. Čia nuosekliausiai plėtėsi parlamento teisė leisti imti mokesčius, taip pat ir parlamento teisė peržiūrėti išleistų sumų atskaitą; o vėliau ir teisė nustatyti kiek ir kuriems reikalams gali valdžia surenkamų mokesčių išleisti.
Didžiųjų kunigaikščių Lietuvoje biudžeto pobūdžio sąmatų sudarymo pėdsakų randame XV a. pabaigoje. Sistemingesnį ir...
Šį darbą sudaro 8149 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!