Šio darbo tikslas yra išnagrinėti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo vieta teisėsaugos institucijų sistemoje. Darbe yra pateikta konstitucinės priežiūros bei jos istorinės raidos analizė.
Taip pat darbo autorius nagrinėja Lietuvos konstitucinės priežiūros formavimosi etapus bei prielaidas. Atskira dėmesį darbo autorius skiria Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo statusui valstybės valdžios organų sistemoje.
Darbo objektas – Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas teisėsaugos institucijų sistemoje.
Darbo tikslas. Išanalizuoti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo vieta teisėsaugos institucijų sistemoje.
Savo darbe autorius palaiko nuomonę, kad Konstitucinio Teismo įsteigimas patvirtino, kad visuomenėje tvirčiau įsigali vadinamosios etatistinės teisės sampratos neigimas ir pereinama prie Vakarų teisės tradicijomis grindžiamo teisės suvokimo. Tai reiškia, kad teisė kaip socialinė vertybė žmonėms yra svarbesnė nei teisės norma, kad teisė kaip visuotinesnis reiškinys yra artimesnė konstitucinėms normoms dėl žmogaus teisių ir laisvių.
Darbo metodai: sisteminė ir loginė analizė, teisės aktų lyginamuoji analizė, istorinis ir lingvistinis metodai.
1993 m. rugpjūčio 2 d. Konstitucinis Teismas paskelbė pranešimą, kad nuo rugpjūčio 2 d. pradedami oficialiai registruoti prašymai ištirti, ar teisės aktai atitinka Lietuvos Respublikos Konstituciją. Pirmasis viešas Konstitucinio Teismo posėdis įvyko tų pačių metų rugsėjo 15 d., o nutarimas byloje buvo paskelbtas rugsėjo 17 d.
Prieš Antrąjį pasaulinį karą galiojusiose Lietuvos Respublikos konstitucijose buvo numatyta, kad įstatymas, priešingas Konstitucijai, valstybėje neturi galios. Darytina išvada, kad Lietuvos Respublikoje būta konstitucinių prielaidų konstitucinei kontrolei atsirasti, tačiau nei laikinosios, nei nuolatinės konstitucijos tokios funkcijos teismams neskyrė, o konstitucinės kontrolės institucijos taip pat nebuvo. Įstatymų konstitucingumo (teisėtumo) problemą nagrinėjo mokslininkai, o ypač reikšmingų darbų parašė prof. Mykolas Romeris4.
Po Antrojo pasaulinio karo konstitucinio teismo idėja vis dažniau buvo prisimenama ir gvildenama lietuvių emigrantų. Kuriant būsimosios nepriklausomos demokratinės Lietuvos modelį daugelis buvusių valstybės veikėjų, politinių partijų ir politikų diskutavo apie konstitucinio ir administracinio teismo įkūrimą. Tai atsispindėjo įvairiuose emigracijoje veikusių organizacijų politiniuose dokumentuose.
Konstitucinės kontrolės modelis pradėtas kurti Atgimimo laikotarpiu (1988-1990 m.). Svarbus politinis dokumentas buvo Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio Steigiamojo suvažiavimo 1988 m. spalio...
Šį darbą sudaro 10209 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!