Administracinių sutarčių institutas gerai žinomas Vakarų Europos šalyse. Čia administracinės sutartys ne tik pripažįstamos jau nuo XX amžiaus pradžios, bet ir yra įtvirtintos pozityviojoje teisėje. Lietuvos Respublikoje administracinių sutarčių institutas pozityviojoje teisėje nėra įtvirtintas, o administracinės teisės doktrinoje administracinių sutarčių klausimas beveik nenagrinėtas.
Dėl administracinių sutarčių teisinio reguliavimo nebuvimo Lietuvoje kyla ne tik tokių sutarčių sampratos, jos esminių požymių apibrėžtumo problemos, bet ir administracinių sutarčių atribojimo nuo kitų, pavyzdžiui, civilinių sutarčių problemos.
Darbe siekiama sisteminiu požiūri ištirti ir įvertinti savivaldybių institucijų sudaromų sutarčių teisinės prigimties ypatumus, siekiant nustatyti kriterijus, nulemiančius tokių sutarčių administracinę teisinę prigimtį. Tam, kad būtų pasiektas išsikeltas tikslas, būtina atskleisti teisės doktrinoje pateikiamą administracinės sutarties sampratą, o taip pat apibendrinti kriterijus, nulemiančius sutarties administracinį teisinį pobūdį.
Šiandieninė administracinė teisė išgyvena turiningųjų vertybinių orientacijų kaitos laikotarpį, reikalaujantį prisitaikyti prie itin dinamiškos aplinkos, kurioje plėtojasi šios teisės šakos reguliuojami santykiai. Teisės moksle ilgą laiką dominavo nuomonė, kad tradicinė ir vienintelė administracijos teisinės veiklos forma yra vienašalis administracinis aktas, išreiškiantis valdingus įgalinimus, o jo įgyvendinimas užtikrinamas daugiau valstybės prievarta nei teisės subjektų tarpusavio sutarimu.
Nors sutarties pritaikymas įvairiose vykdomosios valdžios veiklos srityse lyginamosios teisės mokslininkų įvardijamas kaip sparčiai evoliucionuojantis reiškinys, Lietuvos teisės moksle šiuo klausimu beveik nediskutuojama, o esamas mokslinis įdirbis vertintinas kaip fragmentinis. Atlikti moksliniai tyrimai nėra gausūs ir paprastai orientuojami ne į bendrosios sutarties pritaikymo administracinėje teisėje teorijos formavimą, o į atskirų klausimų analizę. Darbe analizuojami Lietuvos ir užsienio autorių darbai, kuriuose tyrinėjami įvairūs sutarties pritaikymo viešojo administravimo srityje klausimai, taip pat Lietuvos pozityviosios teisės nuostatos bei teismų praktika ir joje ryškėjančios tendencijos, vertinant remiantis šiomis sutartimis susiklostančių santykių teisinę prigimtį. Darbo objektas – sutartis, kaip viešojo administravimo subjektų teisinės veiklos forma Lietuvoje.
Darbo tikslas – ištirti ir įvertinti aktualias problemas, susijusias su administracinių sutarčių, sudaromų įgyvendinant viešąjį administravimą, teisinės prigimties nustatymu Lietuvoje.
1. Ištirti ir atskleisti lyginamosios teisės bendrąsias tendencijas klasifikuojant sutartis, sudaromas...
Šį darbą sudaro 7366 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!