2.4. Teatro reikšmė, ugdant vaikų kūrybiškumą ………………………. 14
2.5. Bendravimas – aktuali pedagoginė problema …………………….. 16
3. Laisvalaikis kaip socialinė – pedagoginė problema ………………. 19
3.1. Laisvalaikio samprata …………………………………………….. 19
3.2. Papildomo ugdymo reikšmė globojamam vaikui ………………… 21
3.3. Laisvalaikio organizavimas įvairiose institucijose
ir jų pravedimo formos ………………….……………………….. 28
Išvados ………………………………………….…………………….. 31
Literatūra ……………………………………………………………… 32
Priedai …………………………………………………………….. 33
Įvadas
Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę keičiantis ekonominėm, socialinėm sąlygom – spartaus nedarbo didėjimui, smunkant paragyvenimo lygiui pirmosios socialinės nesėkmės skaudžiai palietė ir pakeitė šeimą ir joje augančius vaikus. Dėl sumažėjusio užimtumo, bedarbystė paskatino asocialių šeimų didėjimą, depresiją, šeimų degradaciją. Daug vaikų nelanko mokyklos, nedirba, valkatauja bei elgetauja gatvėse, vis dažniau ir vis jaunesni nepilnamečiai pradeda vartoti narkotikus, užsiima nusikalstama veikla. Atsiradus šeimų, turinčių socialinių, psichologinių problemų smarkiai padidėjo vaikų, apgyvendintų vaikų globos namuose. Įsigilinus į globos problemas, nesunku pastebėti, kad vaikai į globos įstaigas šiandien patenka dėl įvairiausių priežasčių. Tai našlaičiai – tėvų netekę arba sunkiai sergančių tėvų vaikai. Tačiau tokių vaikų globos įstaigose nedaug, kur kas didesnė dalis – tai vaikai iš asocialių šeimų, vienišų motinų, daugiavaikių nedarnių šeimų, pamestinukai, vaikai, kurių tėvams apribota valdžia jų pačių vaikų atžvilgiu.
Šie vaikai gyvenime patyrė daug sunkumų, problemų, skriaudų, prievartos, buvo atstumti ir paniekinti. Jie išgyveno tai, ką ne kiekvienam suaugusiam tenka išgyventi. Šiems vaikams trūko arba jie visai neturėjo šilumos, meilės, dėmesio ir kitų gerų jausmų. Dėl to didžioji dalis vaikų globos įstaigų auklėtinių linkę į grubumą, neretai nesusivaldantys, neišmokyti dirbti, tvarkytis, atsakyti už savo elgesį ir poelgius, asocialūs, egocentriški vaikai.
Skaudūs išgyvenimai vaikams palieka pėdsakus ilgam. Vaikai ateina pagalbos psichologiškai sugniuždyti, sužalotomis sielomis, nusivylę suaugusiųjų pasauliu ir menkai tikėdami, kad gyvenimas gali būti džiaugsmingas, įdomus ir geras jiems. Visus valstybės globojamus vaikus būtina integruoti į visuomenę. Todėl visuomeniškos asmenybės ugdyme laisvalaikis turi ypač didelę pedagoginę, psichologinę reikšmę. Laisvalaikis atveria plačias galimybes vaiko visapusiškam ugdymui. Čia tobulinami dorovinio, visuomeninio elgesio įgūdžiai bei įpročiai, formuojasi pažintiniai interesai,...
Šį darbą sudaro 8262 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!