1. Metodologiniai tikėjimo simbolių aprašymo sunkumai.
Iš pirmo žvilgsnio paprastas keturių pasirinktų simbolių aprašymas mokslo darbų kontekste susiduria su keletu sunkumų, kuriuos lemia pats objektas - simbolis, anot A.Paškaus, gebantis „rodyti transcendenciją“, suvedantis ir dalyvaujantis dviejose „ribotos ir transcendentinės tikrovės“ plotmėse.1 Remiantis šio autoriaus simbolio samprata, simbolio kalba „nėra žodžių kalba“, nes jie „begalybę daro ribotybe“.2 Taigi, pasak Eugenio Trias, suprantančio šį reiškinį kaip procesą, srautą, kuris suduria ir sutapatina tai, kas yra „ranka pasiekiamas“, su tuo, kas yra „kitur“, simbolis yra „jusliškas ir akivaizdus šventybės apsireiškimas.“3 Pasirinktų keturių simbolių atveju ši šventybė yra Kristus.
Remiantis pastaruoju supratimu, aprašant simbolius, užtektų pateikti dogmas, kurias įkūnija vienas ar kitas simbolis. O naujasis simbolio sąvokos aiškinimas veda į mokslinę neviltį, kaip neįmanomas moksliškai paaiškinti, nes, pats nors ir būdamas empiriškai suvokiamas ar patiriamas, išreiškia empiriškai neapčiuopiamą tikrovę. Vienas apibrėžimas pernelyg susiaurina aprašomą sritį, kitas panaikina empirinės tikrovės ribas, kartu su aprašomuoju darbu įžengdamas į religinės paslapties pasaulį ir, šių laikų sekuliarizuoto mokslo pasaulio akimis, padarydamas šį aprašymą nebemoksliniu.
Todėl darbo autorei tenka susitaikyti su galimu žodžių ar sąvokų, galinčių nusakyti tam tikro simbolio kristologinę reikšmę, stygiumi ir ribotomis galimybėmis prasiskverbti į neregimą dvasinę tikrovę.
Dar labiau šią užduotį pasunkina pasirinktų simbolių reikšmių persipynimas. Juk jie visi atskleidžia tą patį dieviškąjį asmenį – Dievo Sūnų Jėzų Kristų, todėl nesunkiai vienas simbolis virsta kitu, siejasi su kitais, čia nenagrinėtais, simboliais. Iš vieno simbolio kaip šakos ir šakelės išauga kiti simboliai, bet visi jie sudaro tą patį medį. Tai, kas iš pažiūros rodosi atskiri ir skirtingi dalykai, susilieja viename. Tai, kas racionaliam protui atrodo atskira, vienijasi simboliuose ir suvienijama mūsų sąmonėse per simbolius.
Šie sunkumai nurodo ir principus, būdus, metodologiją, kuriais remiantis aprašomi pasirinkti simboliai. Teologines tiesas arba dogmas, remiantis Biblija, KBK ar Krikščioniškos ikonografijos žodynu, taip pat bažnyčios dokumentais, religine moksline literatūra, papildys žmonijos kultūros istorijai svarbių simbolių ištakos...
Šį darbą sudaro 4884 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!