V. Literatūra
I. ĮVADAS
Konfliktas – priešingų, nesuderinamų požiūrių susidūrimas, keliantis stiprius, neigiamus išgyvenimus.
II. KONFLIKTO RAIDA
Psichologai rekomenduoja konfliktiškus dviejų ar daugiau asmenų santykius tirti kaip konfliktiškų epizodų seką. Jų nuomone, kiekvieną konfliktinį epizodą sąlygoja aplinkybės, turinčios konfliktinį potencialą, pavyzdžiui, konkurencija siekiant vienodų tikslų arba kai darbuotojui pavedamas darbas, kurio jis negali atlikti. Kartojantis konfliktiškiems epizodams, konfliktinis potencialas stiprėja, sukeldamas emocinę įtampą, kuriai pasiekus tam tikrą lygį apsisprendžiama veikti pasirenkant tam tikrą konfliktinės elgsenos variantą.
Išskiriami šie konflikto raidos etapai:
1. Suirzimas. Jį pajunta viena arba visos susikertančių interesų turinčios pusės, negalėdamos pasiekti norimų tikslų arba pajutusios išorinį dirginimą.
2. Situacijos suvokimas. Kiekviena suirzusi pusė kuria savo situacijos suvokimo modelį – apibrėžia problemą ir išsiaiškina jos priežastis. Kadangi modelis kuriamas suirzus, dažniausiai jis yra labai subjektyvus, nesavikritiškas, nes priežasčių ieškoma išorėje, neretai net kaltinant kitą pikta valia.
3. Elgesio stiliaus, sąlygojamo situacijos suvokimo, pasirinkimas. Priklausomai nuo konfliktuojančių pusių atkaklumo siekiant savo tikslų bei nuo jų nusiteikimo derinti interesus išskiriami 5elgesiostiliai:
3.1. Vengimas. Konfliktuojančios pusės neatkakliai siekia savo tikslų, nors ir nenusiteikusios tenkinti kitos pusės reikmes, - interesų susidūrimas yra, bet konfliktas gęsta.
3.2. Varžybos. Abi pusės atkakliai siekia savo tikslų ir nelinkusios nusileisti viena kitai, - konfliktas vis stiprėja.
3.3. Susitarimas. Konfliktuojančios pusės vienodai nusiteikusios siekti savo tikslų ir patenkinti kitos pusės reikalavimus. Todėl randa bendrą sprendimą.
3.4. Prisitaikymas. Viena konfliktuojanti pusė atsisako savo tikslų, suteikdama pirmenybę kitos pusės interesams.
3.5. Bendradarbiavimas. Konfliktuojančios pusės bendromis jėgomis randa galimybę tenkinti abiejų pusių interesus.
4. Kitos konflikto pusės reagavimas į pasirinktą elgesio stilių.
5. Tolesni veiksmai, sukeliantys atitinkamus padarinius.
Yra padariniai kurie gali sukelti konfliktus.
Teigiami padariniai:
• Padidėja darbuotojų aktyvumas, gerinantis darbo rezultatus
• Dažniau reiškiasi darbuotojų kūrybiškumas.
• Didėja suinteresuotumas rūpintis kvalifikacijos ir asmenybės tobulinimu.
• Pagerėja darbuotojų tarpusavio santykiai.
Neigiami paradiniai:
• Mažėja darbo rezultatyvumas.
• Stiprėja darbuotojų neveiklumas, sąlygojamas apatijos.
• Priešinimasis pokyčiams.
• Kyla kiti konfliktai.
• Didėja darbuotojų kaita.
• Konfrontacijos sąlygojama emocinė įtampa.
• Silpnėja tarpusavio bendradarbiavimas.
II. KONFLIKTŲ VENGIMAS IR VALDYMAS
Sakoma, kad ,,organizacija...
Šį darbą sudaro 3034 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!