10) Nr. 10 Pagrindinės kiekybinio tyrimo kritikos kryptys 29
11) priedo Nr. 1 skaidrė 30
12) priedo Nr. 2 skaidrė 31
13) priedo Nr. 7 skaidrė 32
14) priedo Nr. 8 skaidrė 33
15) priedo Nr. 9 skaidrė 34
Įžanga
Rengiant mokslinį tiriamąjį darbą yra labai svarbu tinkamai pasirinkti tyrimo metodus, kuriais (jaunasis) mokslininkas nustatinės objektyvios tikrovės reiškinius, jų tarpusavio sąsajas, dėsningumus. Kadangi tyrimo metodas, kaip nurodo prof. R. Tidikis, „lemia ne tik tyrimo kryptingumą, techniką, bet ir tyrimo proceso veiksmingumą“1. Turint minty, kad tyrėjas savo moksliniame tyrime remiasi gautais duomenimis bei daro iš jų sekančias pagrįstas išvadas, yra svarbu pažymėti tyrimo metodo pasirinkimo svarbą. Mokslinėje literatūroje yra pabrėžiama, kad tyrimo metodas gali būti „mokslinis“ metodas tik tuomet kai jis objektyviai, „teisingai“ atskleidžia socialinę tikrovę, o „teisingu“ jis yra suprantamas tik tuomet, kai „teisingai atspindi objektyvius pasaulio dėsnius, atitinka tiriamo dalyko ypatumus, jo vystymosi dėsningumus, atspindi sąmonėje jo esmę“2. Todėl, žinant tyrimo metodo pasirinkimo reikšmę, visų pirma, svarbu suprasti kokie yra metodai, ką jais galima objektyviai atskleisti, kokie yra jų pranašumai ir trūkumai lyginant su kitais ir pan., kadangi „nagrinėjant tą patį reiškinį ar faktą, bet skirtingais metodais galima gauti ne tik skirtingus, bet ir prieštaringus rezultatus“3.
Mokslinei bendruomenei yra žinoma daugybė tyrimo metodų, kurie sistemiškai sugrupuojami pagal tam tikrus kriterijus. Vienas iš skirstymo būdų – kokybinis ir kiekybinis metodai, kurie atitinkamai labiau akcentuoja kokybinius arba kiekybinius socialinių reiškinių, procesų aspektus. Šiame darbe, vadovaudamiesi D. Silvermano (D. Silverman) nuomone bei lietuvių mokslininkais prof. R. Tidikiu ir prof. K. Kardeliu, nagrinėsime, lygindami su kiekybiniais tyrimais, kokybinius tyrimus, jų pagrindines savybes, metodus. Stengsimės lyginamuoju aspektu atskleisti kokybinio tyrimo privalumus bei pagrindines problemas, jų priežastis. Aptarsime tam tikras gaires, kuriomis turėtų ir galėtų vadovautis (jaunieji) mokslinio darbo tyrėjai, siekdami „kokybiškai“ nustatyti socialinės tikrovės reiškinius, procesus bei jų priežastis. Apžvelgsime kokybinio tyrimo tam tikrus „modelius“ bei jų trūkumus. Taip pat aiškinsimės kaip...
Šį darbą sudaro 6074 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!