2008
ĮVADAS
Gaminio kokybė yra jo parametrų visuma teikianti vartotojui pasitenkinimą. Konkurencinės gamybos sąlygomis vartotojas perka tiktai tokius gaminius, kurių kokybė atitinka tam tikrą lygį. Kita vertus, jei vartotojas nusiperka prastos kokybės gaminį, tai jo nepasitenkinimas sumažins tų gaminių paklausą ateityje. Todėl gamybos įmonių išlikimas labai priklauso nuo jų produkcijos kokybės.
Šio darbo tikslas išanalizuoti kokybės ekonomiką.
Darbo uždaviniai:
• Išanalizuoti kokybės kainą;
• Išsiaiškinti prastos kokybės kainą;
• Išanalizuoti kokybės užtikrinimo išlaidas;
• Išsiaiškinti gaminių kokybės įvertinimo išlaidas;
• Išsiaiškinti neatitikimo išlaidas;
• Išanalizuoti tikruosius gedimų nuostolius;
• Išsiaiškinti gaminio kokybę ir pelną;
• Išsiaiškinti gaminio eksplotacijos išlaidas;
• Išanalizuoti organizacijos kokybės lygio vertinimą;
• Išsiaiškinti konkurencinio kokybės lygio vertinimą;
• Išanalizuoti kokybės išlaidų samprata;
• Išsiaiškinti kokybės išlaidų išskyrimą ir analizę.
1. KOKYBĖS KAINA
Pagaminti geresnės kokybės produktą kainuoja brangiau, negu prastos kokybės produktą. Dėl to kyla klausimas, kiek gi kainuoja kokybė? Galbūt kokybės kaina pernelyg didelė, ir žmonija negali sau leisti tokios prabangos tenkinti savo poreikius geros kokybės geros kokybės gaminiais?(H.Medekšas,2003)
1.1 Kokybės išlaidų samprata
Procesas, susijęs su kokybės siekimu ir palaikymu produkto projektavimo, paslaugos teikimo arba gamybos, pristatymo ir aptarnavimo stadijomis, reikalauja išlaidų, kurias kartu su atsirandančiomis dėl netinkamos kokybės išlaidomis įprasta vadinti kokybės išlaidomis. Kol kas požiūris į kokybės išlaidas skiriasi. Vienoms organizacijoms kokybės išlaidos - tai kokybės siekimo ir kontrolės išlaidos, kitoms - trūkumo radimo ir taisymo išlaidos, dar kitoms prilygina jas pridėtinėms išlaidoms, atsirandančioms dėl blogos kokybės, ir pan. Tai daugiausia susiję su tuo, kad daugeliui organizacijų neaišku, kas laikytina kokybės išlaidomis, kaip jas atskirti nuo kitų išlaidų, tiksliai nustatyti ir tvarkyti jų apskaitą.(A.Kaziliūnas,2007)
Tarptautiniame standarte [4] kokybės išlaidos apibrėžiamos kaip išlaidos patenkinamai kokybei laiduoti ir užtikrinti bei nuostoliai dėl netinkamos kokybės. Šiuo metu pasaulinėje praktikoje kokybės išlaidos dažniausiai skirstomos į keturias pagrindines kategorijas:
• Vidinių sutrikimų išlaidos. Tai išlaidos, susijusios su klaidomis, trūkumais, neatitikimais, paslaugų ir gaminių taisymu ir perdirbimu paslaugos teikimo arba gamybos metu, kai šiuos trūkumus pastebpačių oaizacijų darbuotojai produktui dar nepatekus...
Šį darbą sudaro 2985 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!