Darbo aktualumas. Pagal statistiką Lietuvos keliuose vidutiniškai per metus įvyksta daugiau kaip 5 tūkstančiai įskaitinių autoavarijų. Kasdien šalies keliuose ir miestų gatvėse įvyksta 140-150 autoavarijų, o tarp jų 20-30, kuriose nukenčia žmonės, o žūsta vidutiniškai 2 - 3 ir apie 20 - 30 sužalojami.
Dažniausias autoavarijų kaltininkas (apie 93 procentų) yra žmogus (vairuotojas, pėstysis, dviratininkas). Iki 2002 metų balandžio 1 dienos Lietuvoje transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės (TPSCA) privalomojo draudimo nebuvo. Autoavarijų kaltininkai turėjo atlyginti padarytą žalą nukentėjusiems asmenims ir remontuoti asmeninį automobilį savomis lėšomis. Europos Sąjungoje TPSCA privalomas draudimas sėkmingai veikia jau ne pirmą dešimtmetį. Europos Sąjungos piliečiai turėjo teisę atvykti į Lietuvą, o atsitikus eismo įvykiui vėl būdavo dažna nemokumo problema, kurią jau reikėjo spręsti Lietuvai.
Norint įstoti į ES būtinai reikėjo TPSCA privalomojo draudimo, nes būtina suvienodinti įstatymus, vienodai apskaičiuoti padarytą žalą, įvertinti nuostolius. Dėl šių ir kitų nepaminėtų priežasčių ir buvo priimtas TPSCA privalomas draudimas.
Jau nuo 2002 metų balandžio 1 dienos kiekvienas transporto priemonių savininkas privalo apdrausti savo transporto priemonę, jei tik nori ją eksploatuoti Lietuvoje ar už jos ribų. Šis įstatymas buvo priimtas ilgai svarstant ir nagrinėjant daugelį projektų, tačiau jau įteisintas vis tiek turi savų privalumų ir trūkumų.
Darbo objektas – kelių transporto priemonių savininkų (valdytojų) civilinė atsakomybė už eismo įvykių metų padaryta žalą.
Darbo tikslas: išanalizuoti kelių transporto priemonių savininkų (valdytojų) civilinė atsakomybė už eismo įvykių metų padaryta žalą reglamentavimo ypatumus.
1. ištirti kelių transporto priemonių savininkų (valdytojų) civilinė atsakomybė už eismo įvykių metų padarytos žalos atlyginimo ypatumus.
3. išanalizuoti kelių transporto priemonių savininkų (valdytojų) civilinė atsakomybės problemas;
4. pateikti kelių transporto priemonių savininkų (valdytojų) civilinė atsakomybės reglamentavimo tobulinimo pasiūlymus.
Darbo metodai: teorinės literatūros ir teisės aktų sisteminė ir loginė analizė, lingvistinė ir lyginamoji analizė.
1. Kelių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės teoriniai aspektai
1.1.Civilinės atsakomybės draudimo tikslas
Nuosavybės teisė yra plačiausia savo turiniu teisė ir jai didelis dėmesys skiriamas tiek Lietuvos...
Šį darbą sudaro 16381 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!