Nors Pasaulyje kelių meteorologija nėra nauja meteorologijos mokslo šaka, tačiau Lietuvoje ji atsirado palyginti nesenai, prieš 19 metų, kai buvo įrengtos pirmosios automatinės kelių meteorologijos stotys. Vienas svarbiausių faktorių, lemiančių kelio dangos būklę, temperatūrą ir saugumą – kelio pylimo šiluminis imlumas.
Daugeliui pasaulio valstybių, keliai yra būtina ekonomikos ir socialinių struktūrų gyvavimo sąlygų. Krovininės transporto priemonės, viešasis transportas, gelbėjimo tarnybos, nuosavos transporto priemonės yra visiškai priklausomos nuo geros kelių kokybės, jei kokybė neužtikrinama pasekmės gali būti liūdnos. Be kelių meteorologijos tyrimų ir supratimo, imtis tinkamų veiksmų, kokybės užtikrinimui, būtų sudėtinga ir kainuotų kur kas brangiau. Statistika rodo, kad didelę dalį eismo įvykių galima paaiškini prastomis oro sąlygomis. Avarijų skaičius, esant ledui ant kelio, yra dvigubai didesnis, nei esant šlapiai kelio dangai, o šlapia kelio danga padvigubina eismo įvykių skaičių, lyginant su sauso kelio danga. Prastos oro sąlygos ne tik didina nelaimingų atsitikimų skaičių, jos taip pat verčia žmones važiuoti lėčiau, tai kenkia ekonomikai ir sukelia nepatogumų.
Pylimas – žemės sankasos ruožas, kurio viršus yra aukščiau vietovės lygio (Automobilių kelių žemės sankasos įrengimas, 2004). Pylimo įrengimas priklauso nuo kelininkų meistriškumo, nuo įrengimo priklauso ne tik pylimo tvirtumas, bet ir imlumas šilumai, todėl tiriamieji darbai imlumui įvertinti yra reikalingi. Tai vienas iš tikslų dėl kurių pakelėse statomos automatinės meteorologinės stotys.
Kelio pylimo tyrimai gali praversti ne tik tiesiant kelius, bet ir nustatant kokį kiekį druskos barstyti tam tikrame kelio ruože ir numatyti kur gali susidaryti plikledis. Tyrimai Jungtinėje Karalystėje parodė (J.E. Thornes, 1994), kad agentūros, kurios 1988 metais naudojosi automatinėmis meteorologijos stotelėmis sunaudojo 20% mažiau druskos šaltuoju metų laiku. Paskaičiuota, kad naudojantis šiais duomenimis visoje Jungtinėje Karalystėje per metus šalys galėjo sutaupyti nuo 70 milijonų iki 98 milijonų svarų sterlingų. Pylimo šiluminis imlumas turi nemažą įtaką kelio dangos temperatūrai, jei pylimas labai greit užšąlantis, tai kelio danga gali būti nesaugi eksploatavimui dėl greito ir sunkiai...
Šį darbą sudaro 6312 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!