XX a. pradžios vaizduojamoji dailė mūsų dailėtyroje nušviesta gana plačiai. Tačiau to meto architektūros, jos ryšio su dekoratyvine daile tyrimai atsilieka. Labai nedaug težinome ir apie amžiaus pradžios Klaipėdą. XIX a. pabaigos - XX a. pradžios dailės ir architektūros jugendo stilius dar neturi vieningo pavadinimo, įvairiose ša1yse jis vadinamas skirtingais vardais. Nenusistovėjęs jo pavadinimas ir lietuvių dailėtyrinėje literatūroje, kur įvairuoja moderno ir secesijos terminai. Reikia tikėtis, meno istorikai ateityje suras jam bendrą vardą. Vakarų Europos dailėtyroje šis stilius įvairiuose regionuose vadinamas pagal jo paplitimo židinius. Todėl Klaipėdai moderno ar secesijos terminai nepriimtini. Mat amžių sankryžoje dėl administracinės priklausomybės ir kulturinių ryšių Klaipėdos architektūra ir dailė buvo betarpiškai veikiama vokiečių jugendo. Todėl jugendo terminas pajūrio regionui yra tinkamiausias.
Išanalizuoti jugendo stiliaus bruožus ir surasti jugendo stiliaus pastatus Klaipėdoje.
1. Nufotografuoti jugendo stiliaus objektus Klaipėdoje.
2. Išsiaiškinti jugendo stiliaus raidą, jo meninikus.
3. Parodyti, kad jugendo stiliumi labai mažai kas domisi.
1. Literatūros šaltinių analizė.
2. Fotofiksacija
BENDROS ŽINIOS APIE JUGENDO STILIU
Jugendo stilius (Art Nouveau, Jugendstil, modernas)
• Formuojasi XIXa 9 deš. apie 1890 m. Briuselyje,Barselonoje, Paryžiuje, Vienoje.
• Kulminacija 1892-1902. pirmas žingsnis - visuotinai išplitusios lenktos linijos.
• Plitimui palanki tarptautinių parodų dirva (1900 pasaulinė paroda paryžiuje)tap pat kitos parodos. Nauji meno ir literatūros leidiniai buvo iliustruojami spalvotomis reprodukcijomis bei originaliais grafikos kūriniais (raižiniais, litografijomis, ksilografijomis).
• Mecenatai, klientai ir vartotojai pradžioje buvo stambioji buržuazija, greitai ir vidutinieji jos sluoksniai. Rūmai pramoninikams, bankininkams. Oteliai, nuomojami namai, restoranai ir naktinės kavinės,skirtos tik pasiturintiems sluoksniams. Dekoratyvinės dailės kūriniai buvo elitinio pobūdžio ir prieinami nedideliam turtingų vartotojų ratui.
Tačiau netrukus jugendo stiliaus architektūra ėmė tenkinti įvairesnius poreikius. Veldė ir Endelis, įkvėpti Moriso idėjų, norėjo projektuoti ne tik turtuoliams, bet ir darbininkams. Galiausiai per masinės produkcijos taikomuosius dirbinius jugendas prasiskverbė ir į smulkiosios buržuazijos aplinką.
Kadangi naujos priemonės reiškėsi visuotinai (visose plastinių menų šakose), atrodė, kad šis stilius atspindi visą laikmetį (todėl ir vadinamas Art Nouveau- „naujuoju menu“)
•...
Šį darbą sudaro 4346 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!