Italijos teisėje, kaip ir kitose romanų-germanų teisinės sistemos šalyse, yra būdingas administracinės teisės išskyrimas į savarankišką teisės šaką, kuri reguliuoja viešojo administravimo institucijų veiklą. Žymaus Italų administracinės teisės specialisto M.S. Džavani nuomone, yra sudėtinga išsamiai išvardinti visus viešojo administravimo institucijas. Šią problemą sąlygojantis faktorius yra tai, kad viešojo administravimo institucijų skaičius nuolat didėja, taip pat išsivysčiusi valstybė praktiškai neturi tokių žmogaus veiklos sričių, kuri nebūtų reglamentuota administracinės teisės normų.
1947 m. įsigaliojusi Italijos konstitucija pakeitė administracinės teisės reguliavimo apimtį bei dalyką. Tai susiję su valstybės kišimosi į ekonomikos ir paslaugų sferą bei integraciją į Europos Sąjungą. Be to šalyje buvo padarytos administracinės reformos, kurių padarinys – suformuotos 20 apygardų, turinčių didelę autonomiją. Reformos eigoje, eilė administracinių reguliavimo sferų buvo perduotos apygardoms, provincijoms bei komunoms, t.y. teritoriniams viešosios teisės subjektams, turinčioms teisę veikti savarankiškai. Minėti pakeitimai suformulavo administracinės teisės rėmuose keletą naujų pošakių (regioninė, urbanistinė ir kt.), bei administracinių teisinių normų, kurie įtvirtina ir reguliuoja ekonominius santykių išskyrimą į specialiąją viešosios teisės sritį.
4. kiti šaltyniai ( konstituciniaisusitarymai, papročiai, ES aktai).
ADMINISTRACINĖS TEISĖS PROCESAS
Italijoje, administracinės teisės procesas prasideda Administraciniame Srities Tribunole (= Tribunale regionale amministrativo) Jį gali pratęsti, pagal teisinę tvarką, bet kuri šalis, kuri galutinai nelaimėjo bylos, rašydama apeliaciją Valstybės tarybos teismo rūmams.
Dabartyje apytiksliai 15 procentų Tribunolo sprendimų yra apskundžiami.
Bet kuris pilietis, pateikiantis ieškinį dėl žalos atlyginimo tiesioginei ir asmeninei naudai turėti dėl tam tikros administracinės valdžios veiklos (reikia pasakyti, laikantis jos statutinių galių) gali siekti teisingumo iš Administracinių Teismų.
Ši administracinė veikla gali susidaryti iš tam tikro sprendimo priėmimo, nepriklausomai nuo veiksmų laisvės laipsnio užtikrinto Statute viešąjąm organui, arba visai nepriimant jokio sprendimo.
Kita vertus, tik ribotais bylų atvejais Administraciniai Teismai (skirtingai nei Civiliniuose Teismuose) turi galią nuspręsti dėl piliečių, tvirtinančių kad viešasis organas peržengė pareigas tokios pat rūšies kuri gali egzistuoti tarp asmenų, ieškinių .
Jau apibūdintos funkcijos yra pagrindinė, arba įprasta Administracinių Teismų...
Šį darbą sudaro 1185 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!