Lietuvos Respublikos Konstitucijos 30 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta teisė kreiptis į teismą negali būti aiškinama kaip asmens galimybė kreiptis į teismą bet kokiu būdu. Kaip ir bet kuri kita subjektinė teisė, teisė kreiptis į teismą realizuojama tam tikra įstatymų nustatyta tvarka. Šios teisės realizavimo tvarką nustato Lietuvos įstatymai, kuriuose nustatyti atitinkami reikalavimai. Kiekvienam į teismą besikreipiančiam asmeniui ši tvarka yra privaloma. Konstitucija ir kiti teisės aktai nustato ne tik teises, bet ir atitinkamas pareigas – nėra teisių be pareigų. Konstitucijos 28 straipsnis reikalauja, kad kiekvienas asmuo, įgyvendinantis savo teises, laikytųsi įstatymų.
Kaip ir kiekviena teisė, taip ir teisė kreiptis į teismą turi būti realizuojama laikantis tam tikros įstatymo nustatytos tvarkos. Taigi pozityvius teisinius padarinius kreipimasis į teismą suinteresuotam asmeniui gali sukelti tik tuo atveju, jeigu ši teisė bus įgyvendinama laikantis įstatymų nustatytos tvarkos ir sąlygų.
Taigi šiame savo darbe ir panagrinėsime vieną iš teisės kreiptis į teismą aspektų – teisės kreiptis gynybos įgyvendinimo sąlygas. Šiame darbe naudojantis lyginamuoju, sisteminiu bei loginiu metodais pabandysim atskleisti šio teisės kreiptis gynybos įgyvendinimo sąlygų turinį.
TEISĖ KREIPTIS TEISMINĖS GYNYBOS PAGAL ADMINISTRACINIŲ BYLŲ TEISENOS ĮSTATYMĄ
Teisminės gynybos prieinamumo principo nereikėtų suprasti pernelyg supaprastintai. Šis principas nereiškia, kad teismas turi nagrinėti kiekvieną visuomenės konfliktą. Teismas skirtas ne bet kokiems, o ginčams dėl teisės spręsti. Todėl į teismą turi būti kreipiamasi prireikus ginti pažeistą subjektinę teisę ar įstatymo saugomą interesą, išspręsti teisinį konfliktą. Tad pavyzdžiui Lietuvos Respublikos Civilinio proceso kodekso 5 straipsnis kalba ne apie bet kokio, suinteresuoto asmens teisę kreiptis į teismą. Suinteresuotumas ir turi pasireikšti savarankišku teisiniu interesu ir būtinybe jį ginti. Tad kreipimasis į teismą vien siekiant patampyti atsakovą aiškiai nepagrįsto reikalavimo pareiškimas laikytini piktnaudžiavimu teise kreiptis į teismą ir argumentuojant aptariamu principu negali būti pateisinami.3
Peržvelgus Administracinių Bylų Teisenos įstatymą (toliau ABTĮ), galima daryti išvadą, jog ABTĮ 5 straipsnio 1 dalyje yra detalizuojamos specialiosios sąlygos, kurioms esant galima...
Šį darbą sudaro 2546 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!