Įvairioje literatūroje atskleidžiamos įvairios pažintinio ar intelektualinio afazijos sutrikimo prielaidos. Iš vienos pusės, pacientų, kurie turi ilgalaikį vieno - kairiojo arba dešiniojo - smegenų pusrutulio pažeidimą, tyrimo tradicijos atskiria juo nuo normalaus intelekto asmenų grupės. Šių tyrimų pradininkas buvo Weisenburg/McBridge (1935), kurio sukurta tyrimo metodika vėliau labai kokybiškai buvo nustatinėjamas pirminis afazijos sutrikimas (Zangwill 1969, Hamsher 1981, Kertesz 1988, Vingolo 1989, kuris vėliau apibūdino sugebėjimų lygį ar iš to kylančius sunkumus). Visi straipsnio skyriai apima skirtingus požiūrius į tai, kaip tam tikri afazikų sugebėjimai atsiliepia standartiniams ar psichometriniams intelekto matavimo testams.
Iš kitos pusės, dauguma mokomųjų neuropsichologijos vadovėlių, aiškinančių afazijos fenomeną, nieko neužsimena apie intelektą. Jis taip pat neminimas ir abėcėlinėje Ellis/Young (1988), Caplan (1987), Shallice (1988) ar McCarthy/Warrington (1990) rodyklėje. Moksliniai šaltiniai, nagrinėjantys minėtų autorių knygas, kartais (bet ne visuomet) pateikia klientų psichonometrinius įvertinimus, kurie tampa detaliais pažintinių gebėjimų įvertinimais. Dažniausiai naudojamos matavimo priemonės yra Wechsler suaugusiųjų intelekto matavimo testas (WAIS; Wechsler 1958), Progresyvioji matrica (Raven, 1965) ir naujausias suaugusiojo skaitymo testas (Nelson/O‘Connell 1978). Vėlesni testai naudojami nustatyti bendrą patologinį intelektą (pacientams su žymiu disleksijos sutrikimu). Visose klientų bylose ši psichometrinių matavimų informacija patalpinama pirminiame klinikiniame fone ir vėlesniuose pažintinių gebėjimų tyrimuose ar eksperimentuose į ją neatsižvelgiama.
Galima išskirti dvi kraštutines požiūrio į intelektą pozicijas: pirma, kad intelektas yra vientisas, ir kitas, kad jis yra sudėtinis. Nors nei vienas iš šių požiūrių nėra vyraujantis, tačiau abu jie yra stipriai pažengę į priekį (ir vis dar svarstomi). Spearman (1927) manė, kad pagrindinis žmogaus intelekto komponentas yra bendrasis intelektas. Thurstone (1938) buvo priešingos nuomonės: didesnę reikšmę jis teikė kompleksiniam pirminių gebėjimų, kurie tarpusavyje glaudžiai susiję, suvokimui. Hierarchiniame Thurstone modelyje bendrasis intelektas yra tik vienas atskiras pirminių gebėjimų komponentas, kuris įtakoja tam tikrų specifinių užduočių atlikimą. Psichometriniai testai niekada nebuvo naudojami neįgaliųjų sugebėjimams atskleisti ar išsiaiškinti tam tikrų smegenų patologijų sukeltus įgimtus ar įgytus...
Šį darbą sudaro 2470 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!