• Visuomeninis prestižas – kaip vertins aplinka, kaip įtakoti?
Kokybiškai vizijai būdingas nuoseklumas ir aiškumas.
Nuoseklumas – tai principinis pagrindinių su vizija susijusių žingsnių darymas.
Aiškumas – viziją turėtų išreikšti paprasti ir suprantami teiginiai, kad nebūtų įvairus faktų interpretavimas. Pavyzdžiui, Fordo vizija išreiškiama motto: “Kokybė – Nr. 1” Kai vizija suformuluota, žinoma ir priimama visuose organizacijos lygiuose, tampa lengviau suformuluoti filosofiją, kultūrą ir misiją.
Įmonės filosofija – tai jos elgesio standartas, dalykinis kredo. Ji nusako pagrindines vertybes, lūkesčius ir principus, tai tarsi įmonės “Konstitucija” Pagal naujausias vadybos teorijas, dėmesys perkeliamas nuo strategijos, struktūros ir sistemų į socialinius procesus ir žmonių sąveiką. Įvairūs autoriai kuria įvairias sąlygas, kurios remia naujos filosofijos sukūrimo ir įdiegimo sėkmę. Svarbiausios yra trys:
1. Individo asmeninio reikšmingumo pripažinimas, kad darbuotojai nepasijaustų esą “didelės mašinos mažais sraigteliais”
2. Darbuotojų kompetencijos vystymas. Labiau išsilavinęs žmogus siekia aukštesnių veiklos motyvų ir savęs įprasminimo. Treniruoti galima ir šunis, o žmones reikia lavinti, kad jie galėtų atskleisti visą savo potencialą. Pagal P.Drucker, modernios organizacijos į savo darbuotojus žiūri kaip į pagrindinį turtą, siekia jiems sudaryti tokias sąlygas, kad geresnių neieškotų kitur – nauda abipusė.
3. Darbuotojų asmeninės iniciatyvos skatinimas. Tai būtina, nes gerai suformuluota vizija ir filosofija yra niekada galutinai nepasiekiamas būvis. Nuolatiniai ieškojimai ir kūryba yra bet kurio tobulinimo pagrindas.
Įmonės filosofijos kūrimas sudėtingas, nes naujos vertybės formuojasi palaipsniui, palaikant tai kuo įmonė stipri ir atsisakant trūkumų. Svarbu filosofiją kuo plačiau paskleisti organizacijoje ir išaiškinti jos prasmę ir skatinti darbuotojų dalyvavimą realizuojant šias vertybes.
Įmonės kultūra
Skirtingi požiūriai į įmonės kultūra išryškėjo jau 7-ojo dešimtmečio pabaigoje. Kai kurie tyrinėtojai valdymo specialistai galvojo, jog pagrindinė JAV atsilikimo nuo Japonijos priežastis – valdymo metodų netobulumas (W. Ouchi, 1984). Tai paskatino susidomėjimą įmonės kultūra, kaip išvestine iš nacionalinės kultūros. Jos ypatybės buvo vertinamos per įmonės funkcionavimo, patyrimo, dirbant su įmonės nariais, efektyvumo prizmę. Tuo tikslu buvo atliekami tyrimai. Juose buvo akcentuojama išorinio veiksnio,...
Šį darbą sudaro 1903 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!