1. Įvadas …………………………………………………………………………………1 psl.
2. Graikų skulptūra……………………………………………………………………...2 psl.
2.1. Archaizmas……………………………………………………………………….3 psl.
2.2. Priešklasicizmas……………………………………………………………....…..3 psl.
a) Pirma skulptūros problema – kanono problema…………………………….…3 psl.
b) Antra skulptūros problema – lipdymo technika................................................. 3 psl.
c) Paskutinioji skulptūros problema – judesio problema………………………….4 psl.
2.3. Klasicizmas……………………………………………………………………..…4 psl.
2.4. Poklasikinė skulptūra…………………………………………………………..….5 psl.
2.5. Helenizmas…………………………………………………………………...……5 psl.
2.6. Molio statūlelių industrija…………………………………………………....…….6 psl.
3. Romėnų skulptūra……………………………………………………………………….6 psl.
3.1. Statūla………………………………………………………………………………7 psl.
3.2. Bareljefas……………………………………………………………………...……7 psl.
4. Išvados...............................................................................................................................9 psl.
5. Terminų paaiškinimas…………………………………………………………………10 psl.
6. Literatūros sąrašas……………………………………………………………………..11 psl.
Persų karai nuniokojo Atėnus. Įsibrovėliai degino šventyklas, griovė paminklus. Taigi pirmųjų atotrūkio nuo archainių normų ženklų turime ieškoti ne Atėnuose. Garsioji panhelėninė Dzeuso šventoji apygarda Olimpijoje, nenukentėjusi nuo persų antpuolių, yra tinkamiausia vieta ieškoti naujo, vos užgimusio klasikinio stiliaus apraiškų. Daug atsitiktinumų lėmė, kad čia išliko nemažai puikių kūrinių, kuriuos sukūrė karta, atėjusi po Salamino mūšio. Iš po smėlio apnašų nelygaus paviršiaus vietovėje pavyko atkasti vėlyvąsias gynybines sienas, didesnę dalį Dzeuso šventyklos skulptūrų bei šio statinio liekanas, leidžiančias gana patikimai atkurti buvusį jo vaizdą. Vystėsi vis naujos skulptūros – nuo archainių iki molio statulėlių industrijos. Keitėsi net tik skulptūrų judesiai, taip pat bandomas išgauti kuo tikslesnis žmogaus atvaizdas.
Romos menas, suvokiamas kaip skulptūra ir tapyba. Tiek fizinės, tiek protinės raidos kelias niekada nėjo tiesiai ir sklandžiai; jame sutinkamos Romos meno nesėkmės, svyravimai ir abejotini nukrypimai, visiem pripažįstant, atrodo tokie pat svarbūs ( ir dažnai taip pat įdomūs ) kaip ir laimėjimai. Tačiau laimėjimai buvo nepaprasti ir reikšmingi. Iš pradžių kūnų struktūra taisyklinga, tačiau negyva.
Heroinės Helados meno dirvoje kilusios graikų skulptūros evoliucija eina Aigėjaus meno keliais. Iš pradžios, ji geometrinė ir architektoninė, vėliau ji išplečia vidaus vaizdų kanoną.
Tiek architektūros, tiek skulptūros istorija išsivysto Graikijoje dvigubai Rytų ir Vakarų jėgoms veikiant.
Pirmieji jos modeliai buvo Aigipto ir Krito paminklai. Bet geometrinis stilius įkvepia dvi paskiras, jonėninę ir dorėninę, formų šeimyną. Dorėnų protas randa čia rimtas, racionalias, griežtas sistemas, kurių bruožus saugoja dargi vėlesnis kanonas. O jonėnų skulptūra atranda tose pačiose schemose niuansuotą ir laisvą žaismą. Atdara...
Šį darbą sudaro 2911 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!