Gotikinės katedros stiebiasi dangun nesuskaičiuojami bokštų ir bokštelių, niupergų (dekoratyvinis gotikinės architektūros elementas: trikampis skydas su viršūne virš lango, durų ar portalo), fialų (smailus statinio bokštelių), smailių arkų strėlėm. Žinoma, imponuoja aukštis, bet nenustebina, o stebina gausumas ir įvairumas aspektų, atsiskleidžiančių tada, kai apeini katedrą aplinkui.
Gotiškos katedros ne tik aukštos, bet ir labai ištęstos: Eartro katedros ilgis – 130 metrų, o jos transepto (pertvara – bazilikinės arba lotyniško kryžiaus plano bažnyčios skersinė nava (tarp presbiterijos (presbiterija – vieta bažnyčioje prie didžiojo altoriaus) ir išilginių navų) – 64 metrai; norint vien tik apeiti ją aplinkui, reikia nužingsniuoti ne mažiau kaip pusę kilometro. Ir kyla jausmas, panašus į tą, koks būna vaizdingoje kalnuotoje vietovėje, – reginys visą laiką nejučiomis keičiasi, ir už kiekvieno posūkio matosi nauji kalnų siluetai, kyšuliai, tarpekliai.
Jei romaninės bažnyčios formos aiškios ir lengvai apžvelgiamos, tai gotikinė katedra neapžvelgiama, dažnai asimetriška, jos dalys nevienalytės: kiekvienas jos fasadas su savo portalu (vartai, puošnus įėjimas į pastatą) yra individualus. Sienų lyg ir nėra. Pakopomis kyla aukštyn masyvūs atraminiai stulpai – kontraforsai, o jų tarpuose – be galo sudėtingas, permainingas ažūrinių formų žaismas. Arkos. galerijos, bokštai, didžiuliai langai – čia siauri ir aukšti, čia apvalūs (vadinamosios gotiškos rožės), su spalvotais stiklais ir įmantriausių rėmų raizginiu. Ir visos tos erdvės katedroje apgyventos – tiek viduje, tiek iš lauko, pristatyta galybė skulptūrų (Šartro katedroje – apie dešimt tūkstančių vien tik statulų). Jos užima ne tik portalus, galerijas ir kolonų laiptelius, bet stūkso ir ant stogo, ant karnizų, glūdo po koplyčių skliautais, suktuose laiptuose, ant nutekamųjų vamzdžių... Žodžiu gotikinė katedra – tai visas pasaulis.
Ji iš tikrųjų telkė savyje viduramžių miesto gyvenimą. Jeigu net dabar, šiandieniniame Paryžiuje, gotikinė Dievo Motinos katedra dominuoja visame mieste ir prieš ją blanksta baroko, klasicizmo, ampyro (XIX a. l pusės Europos architektūros ir dailės stilius, vėlyvoji klasicizmo atmaina) architektūra, tai galima įsivaizduoti,...
Šį darbą sudaro 2830 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!