laikais. Vienus dalykus, poelgius, procesus, žmones ar net gi valstybes vadiname blogais ir blogomis, o kitus gerais, teisingais, teigiamais, pozityviais ir t.t. Tačiau suabsoliutinti gėrio ir blogio sąvokas tolygu ne tik nesuprasti apie ką eina kalba, tai tolygu nesuprasti ir pačios realybės, kurioje gyvename, taip pat nemokėti vertinti istorinių praeities įvykių. Tad kaip derėtų galvoti apie gėrį ir blogį? Ką apie juos galime sužinoti analizuodami visuomenę ir pačius save? Į šiuos klausimus bandysiu atsakyti remdamasi B. Sruogos romanu “Dievų miškas”.
Gėris ir blogis - dvi priešingybės. Tai abstrakčios sąvokos, apibūdinančios tai, kas priimtina ir nepriimtina etikos požiūriu. Blogiu laikomi žalos darymas, kančios sukėlimas, neteisingi veiksmai. Blogiu laikoma ne pats veiksmo rezultatas, o tokių rezultatų siekimas, todėl blogį daryti gali tik sąmoningos būtybės, kai tai jos padaro tyčia, tikslingai, bloga valia. Netyčinis žalos padarymas paprastai nepriskiriamas blogio kategorijai.
Daugelyje kultūrų blogiui priskiriama viskas, kas prieštarauja kultūroje vyraujančiai religijai. Dažnai manoma, kad blogis yra ne šiaip abstrakcija, o tam tikros daugiau mažiau vieningos pasaulyje egzistuojančios jėgos, valios pasireiškimas, o ši personifikuota jėga/valia ir yra blogis, kuris dažnai vadinamas asmeniniu vardu (Šėtonas, Ahrimanas ir kt.).
Taigi, blogis yra tiek etinė filosofinė, tiek religinė mitologinė kategorija. Kai kuriose religinėse, mitologinėse pasaulėžiūrose ir dalyje maginės fantastikos kūrinių pasaulis suvokiamas kaip blogio ir gėrio kova, o pasaulyje veikiančios jėgos ir būtybės skirstomos į gėrio ir blogio atstovus.
Verta trumpai prisiminti kaip gėris ir blogis buvo suvokiamas įvairiais žmonijos gyvavimo laikotarpiais bei ką apie tai mąstė filosofai.
Seniausiais laikais, dar tik užgimstant pirmosioms pagoniškoms religijoms, gėrio ir blogio prototipais buvo laikomi šviesa ir tamsa. Savaime suprantama, jog šviesos simbolis buvo saulė, kurios spinduliai senovės žmogui teikė šilumą, maistą ir nubaidė nakties priešus, kurie pasirodydavo dieniniam dangaus šviesuliui pasislėpus už horizonto. Tamsa ir joje tykantys pavojai buvo sutapatinti su blogio jėgomis, o dienos ir nakties kaita įgavo nuolatinės gėrio ir blogio kovos šiame...
Šį darbą sudaro 1857 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!