Sukūrus Ekonominę ir Pinigų Sąjungą, ES valstybių narių tarpusavio bendradarbiavimas įgavo naują pagreitį ir kokybę. Kita vertus, išaugo ir atsakomybė: valstybės nuo šiol turi glaudžiau tarpusavyje koordinuoti visą ekonominę politiką, vardan visos pinigų sąjungos sėkmingo funcionavimo. Pinigų sąungos monetarinę politiką yra patikėta vykdyti naujai viršnacionalinei institucijai – Europos Centriniam Bankui. Tuo tarpu fiskalinė politika ir toliau lieka valstybių narių vyriausybių kompetencijai, nustačius tam tikrus limitus, vadinamais konvergencijos kriterijais ir priėmus Stabilumo ir Augimo Paktą, kaip jų įgyvendinimo užtikrinimo priemonę.
Tačiau, kaip rodo gyvenimas, šioje srityje ne viskas vyksta taip sklandžiai, kaip planavo Ekonominės ir Pinigų Sajungos kūrėjai. Visų pirma, visa eilė valstybių 2004-2006 m. pažeidė Mastrichto kriterijų reikalavimus ir turėjo perviršinį biudžeto deficitą. Antra vertus, kaip parodė praktika, sankcijų valstybėms Pakto pažeidėjoms taikymas taip pat yra komplikuotas. Realiai nė vienai valstybei jos nebuvo pritaikytos iki galo.
Todėl ir šio magistro darbo tikslas – išanalizuoti fiskalinės politikos problemas didžiosiose ES valstybėse, siekiant atrasti gilumines jų priežastis ir pateikti savo siūlymus, kaip jas pašalinti. Siekiant minėto tikslo, keliama hipotezė, jog ES valstybių fiskalinės politikos problemos yra susijusios su pačių fiskalinės konvergencijos kriterijų dabartine savo išraiška nepagrįstumu, neišbaigtumu ir netikslingumu. Kuriant pinigų sąjungą, nebuvo įvertintos visos galimos tokių kriterijų pasekmės atskiroms valstybėms. Antroji hipotezė – Stabilumo ir Augimo Paktas, turintis atlikti sankcijos už konvergencijos kriterijų nesilaikymą funkciją, yra nėra pakankamai efektyvus, jame gausu teisės spragų, ir todėl šiandieninis Paktas nepajėgus užtikrinti, kad visos valstybės laikytųsi konvergencijos kriterijų.
Kadangi valstybių makroekonominė politika yra daugiadisciplininis dalykas, tai ir rašant šį darbą vadovaujamasi įvairių socialinių mokslų žiniomis ir metodais. Vertinant Mastrichto fiskalinės konvergencijos kriterijus ir jų pagrįstumą bei veiksmingumą, neįmanoma apsieiti be ekonomikos teorijos. Analizuojant Stabilumo ir Augimo Pakto nuostatas, vadovaujamasi teisės teorija ir jos mokymu apie sankcijos funcijas ir efektyvumą. Tiriant atskirų valstybių ar kitų politikos veikėjų interesus ir preferencijas, savaime suprantama, negalima išvengti politikos mokslų. Kartu siekiant...
Šį darbą sudaro 6015 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!