Dažniausiai yra kalbama, kaip mes turėtume elgtis su kitais? Šiuo klausimu apsiribodavo nemažai etinių sistemų. Galime prisiminti, kad ir vieno žymiausio XX amžiaus mąstytojo Emanuelio Levino etinę koncepciją. Kai mes sutinkame žmogaus veidą, tai mes jam esame įpareigoti. Santykis su kitu nėra simetriškas, todėl mes kitam žmogui turim daryti tik gera. Teisingumą gali vykdyti tik trečias. Mažai kas galėtu tam nepritarti, ar bent jau ginčyti, kad santykyje su kitu žmogumi mes neturime jokios teisės jam kenkti. Tačiau dažnai žmogui neaišku, kaip jis gali elgtis su savimi pačiu? Ar jis gali prieš save pakelti ranką? Kasdieniame diskurse nuolat diegiama, kad mes patys esame savo gyvenimo šeimininkai ir kaip su savimi besielgtume, tai liečia tik mus pačius. Tada visiškai neturėtų stebinti tokie dideli savižudybių rodikliai. Taip pat ir visai neseniai užvirusios diskusijos apie eutanaziją(gr. εὐθανασία – gera mirtis) ir savižudybę padedant“ (angl. assisted suicide). Kuri reiškia, kad jei tam tikro žmogaus jo egzistavimo sąlygos netenkina, tai jis galėtų atsisakyti savo teisės į gyvybę. Šiame darbe sieksiu atskleisti argumentus,kodėl žmogus yra laisvas su savimi daryti ką nori ir net nutraukti savo egzistenciją. Šiems argumentams remdamasi teologu, egzistenciniu filosofu Sorenu Kierkegaardu prieš pastatysiu krikščioniškąjį mokymą. Darbo tikslas pristatyti ir palyginti abu požiūrius.
Pavyzdinis savižudybės pavyzdys yra Gėtės romano veikėjas Werteris, kuris nusižudo dėl nelaimingos meilės Lotei ir taip išsaugo jos garbę, nes be jos jis negalėtų gyventi. Gėtės romanas kaitino žmonių širdis romantizmo laikotarpiu ir po šio romano praūžė savižudybių banga. Jeigu savižudybė gali būti pateisinta ar net išaukštinta literatūroje, tai greičiausiai būtų galime rasti ir racionalių argumentų šiam reiškiniui pateisinti.
Grįžtant į antiką galime pastebėti, kad Aristotelis su Platonu savižudybę laiko prasižengimu. Faidone Platonas Sokrato lūpomis išsako, kad žmogus negali nusižudyti, nes jis yra įpareigotas laikytis tvarkos,kuri yra įsteigta Dievų. Santykis yra kaip su tarnu ir šeimininku. Tarnas negali palikti šeimininko, nes esamos tvarkos yra...
Šį darbą sudaro 1743 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!