ELEKTRONINĖ KOMERCIJA– tai komercinė veikla, susijusi su prekių ir paslaugų pirkimu ir pardavimu bei kitomis verslo transakcijomis, kurių dalyviai yra nebūtinai toje pačioje fizinėje vietoje ir todėl sandoriams sudaryti, jiems vykdyti pasitelkia elektronines ar joms adekvačias priemones
Naudojant informacines technologijas elektroninė komercija iš esmės siūlo naujų galimybių:
• Palengvina ir paspartina suinteresuotų grupių bendradarbiavimą
• Padeda kurti naujas prekes ar paslaugas
• Leidžia įmonėms pagerinti ryšius su vartotojais
• Teikia jiems naudingos informacijos
Elektroninei komercijai būdingi trys elementai:
• Dalyviai: valstybė, vartotojai, partneriai (gamintojai, tiekėjai ir kiti rinkos dalyviai bei verslo infrastruktūra).
• Procesai: technologiniai, logistikos, tyrimo, analizės ir kiti.
• Tinklai: internetas, korporaciniai, specializuoti ar žinybiniai, komerciniai ir kiti universalūs.
Esminiai e.komerciją apibūdinantys aspektai:
• Komercinis kontekstas
• Prekės ir paslaugos
• Elektroninės priemonės
• Nuotolinės komunikacijos
• Verslo transakcijos (sandoriai)
Įmonės, kurioms ypač sekasi elektroninės komercijos veikla ir kurių kapitalo grąžos rodikliai gana geri, stengiasi laikytis šių principų:
• Gauti potencialias pajamas
• Pertvarkyti verslą
• Suteikti pirkėjams galimybę rinktis
• Kokybiškai aptarnauti klientus
• Įsitraukti į pasaulinę ekonomiką
Elektroninė komercija yra išskaidoma į skirtingas formas, tokias kaip:
• Elektroninė parduotuvė
• Elektroninis pasažas
• Elektroninė birža
• Elektroniniai aukcionai
• Elektroniniai skelbimai
• Elektroninės paslaugos
• Elektroninė rinkodara
• Elektroninė bankininkystė
• Elektroninė projektų vadyba
• Elektroninė logistika
Elektroninė (virtuali) parduotuvė
• Tradicinė parduotuvė
• Virtuali parduotuvė
• Prekybos salė
• Virtuali parduotuvė
• Pirkėjo vaikščiojimas po prekybos salę ir prekių apžiūrėjimas
• Tinklalapių peržiūrėjimas
• Individualus pirkėjo konsultavimas
• Pirkėjimas konsultuojamas per kompiuterių tinklą arba telefonu
• Prekės išrinkimas
• Prekės išrinkimas
• Prekės užsakymas
• Prekės užsakymas
• Sąskaitos išrašymas
• Sąskaitos persiuntimas per kompiuterinius ryšius
• Apmokėjimas parduotuvės kasoje
• Sąskaitos apmokėjimas per kokią nors elektroninių mokėjimų sistemą
Elektroninės komercijos pagrindiniai modeliai:
• Verslas verslui (B2B - business to business)
• Verslas vartotojui (B2C – business to consumer)
• Verslas valstybinėms institucijoms (B2G – business to government)
• Vartotojai vartotojams (C2C – consumer to consumer)
Elektroninės komercijos privalumai
• Produkcijos rėmimas
• Išlaidų mažinimas
• Informacija nustatytu laiku
• Sutrumpėjęs atsiskaitymo laikas
• Informacijos pastovumas
• Geresnis klientų aptarnavimas
• Vartotojų ir klientų privalumai
• Produkcijos pritaikymas
• Konkurenciniai pranašumai
• Geresni ryšiai su klientais
• Verslo patogumas
Elektroninės komercijos trūkumai
•...
Šį darbą sudaro 1031 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!