2. Geresnis valdžios, gyventojų ir verslo aptarnavimas................................................................6
II. E. vyriausybė ir piliečių pasitikėjimas valdžia............................................................................8
1. Patogumas ir pasitenkinimas......................................................................................................8
2. Integracija ir efektyvumas..........................................................................................................8
3. Dalyvavimas..............................................................................................................................10
IŠVADOS………………………………………………………………………………..………….12
NAUDOTA LITERATŪRA………………..………………………………………….………….13
Įvadas
Valdžia yra pasitikėjimo institucija, o valdžios tarnautojai
yra pasitikėjimo mandato turėtojai; pasitikėjimo institucija
ir mandato turėtojai tarnauja žmonių labui.
Henry Clay
Jau keletą dešimtmečių kalbama apie daugelyje pasaulio šalių pastebimą mažėjančio piliečių aktyvumo rinkimuose tendenciją, liudijančią augantį žmonių nepasitikėjimą valdžios institucijomis ir pareigūnais. Atrodo, kad dar visai neseniai mokslininkų aptarinėtas „demokratijos deficitas“ arba „demokratijos krizė“ Jungtinėse Amerikos Valstijose – seniausioje pasaulio demokratijoje – atėjo ir į Lietuvą. Ar informacinių ir telekomunikacinių technologijų taikymas modernizuojant valstybės valdymą, tiksliau, diegiant ir tobulinant elektroninę vyriausybę (toliau – e. vyriausybė), kurią prof. Stavros‘as Zouridis, Marcel‘is Thaens‘as, Darell‘as M. West‘as ir kt. mokslininkai vadina globaliu fenomenu1, gali padėti pakeisti susidariusią padėtį? Tai aiškinamasi šiame darbe, kurio tema – E. vyriausybė – priemonė piliečių pasitikėjimui valdžia didinti.
Kaip pastebėjo prof. Rimantas Petrauskas ir Eglė Malinauskienė, Europoje (ir Lietuvoje) dažniausiai atliekami į technologines srities problemas orientuoti e. vyriausybės moksliniai tyrimai, siekiant nustatyti esamą jos padėtį ir perspektyvas2. E. vyriausybę traktruojant kaip technologinį valstybės funkcijų įgyvendinimo instrumentą, ignoruojamos ne mažiau svarbios jos socialinės dimensijos. Be to, diskutuojant apie e. vyriausybės privalumus ir teigiant, kad ji turi teigiamos įtakos piliečių pasitikėjimui valdžia, teiginį pagridžiantys argumentai nėra nuodugniai svarstomi. Todėl šis darbas, kurio tikslas – teoriškai aptarti e. vyriausybės sampratą ir viešųjų elektroninių paslaugų teikimą visuomeninio pasitikėjimo aspektu, yra svarbus ir aktualus.
Darbo objektas yra e. vyriausybė apskritai, t. y., valdžios teikiamos viešosios elektroninės paslaugos, taip pat galimybė valdžios institucijoms internetu komunikuoti ne tik tarpusavyje, bet ir su gyventojais, kad šie galėtų išsakyti savo nuomonę vienu ar kitu klausimu ir taip daryti įtaką politinių sprendimų priėmimui ir įgyvendinimui. Taigi, siekiama apibūdinti, kokia teoriškai turėtų būti e. vyriausybė ir kaip ji turėtų veikti, kad iš tiesų taptų valdžios įrankiu didesniam piliečių pasitikėjimui įgyti.
Remiantis Kento universiteto mokslininkių Caroline...
Šį darbą sudaro 2516 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!