◦ fizinis aktyvumas.
Visakeriopam sergančiųjų cukriniu diabetu gydymui reikia, kad gydytojai, diabeto mokytojai turėtų ne tik medicinos žinių bei įgūdžių, bet dar ir išmanytų psichologiją bei edukologiją. Ligos pasekmės gali būti ne tik medicininės, bet ir psichologinės. Ligonius mokyti reikia taip, kad jie suprastų ir taikytų savipriežiūros įgūdžius bei techniką. Kuo ligonis geriau jaučiasi, tuo lengviau jis gali mokytis. Kuo ligonis geriau pažįsta savo diabetą ir geriau jaučiasi psichologiškai, tuo lengviau pasiekti metabolinių tikslų.
Labai svarbu surinkti informaciją apie ligonio aplinką, jo asmeninį gyvenimo būdą, išsilavinimą, sugebėjimą išmokti. Svarbu išsiaiškinti visus ligonio išankstinius įsitikinimus, jo socialinį požiūrį (kiek ligonis ,,pajėgus“ materialiai).
• kiekvienam ligoniui parinkti skirtingus, jam tinkamus mokymo metodus. Skirtingų mokymo strategijų reikia vaikams, paaugliams, jauniems, suaugusiems, pagyvenusiems žmonėms. Tai neužima daug laiko, jei medikas turi pakankamai mokymo įgūdžių;
• leisti ligoniui klysti. Iš klaidų mokomasi. Reikia išsiaiškinti, dėl kokios svarios priežasties ligonis padarė klaidą;
• grįžtamasis ryšys yra mokymo dalis. Nepriklausomai nuo mokymo būdo, mokantysis turėtų sugebėti užsiėmimo pabaigoje įvertinti, ką ligonis suprato;
• greta įprastų mokymo metodų (paskaitos, klausimai – atsakymai, spausdintos dietos) naudoti ir kitus metodus;
• į mokymo procesą būtina įtraukti ir ligonio artimuosius.
Mokymo tikslas
Diabeto mokytoja dirbu 15 metų. Diabetas nepagydoma liga, reikalaujanti didžiūlės savipriežiūros. Mano tikslas – išmokyti ligonį, jo šeimos narius domėtis savo liga, rūpintis palankia jos eiga, siekti ilgalaikės sveikatos.
Kaip jau minėjau, svarbiausia – susipažnti su ligoniu, įgyti jo pasitikėjimą mano žiniomis, suprasti, kiek jis pajėgus išmokti, rūpintis savimi. Mokau individualiai, grupėmis pagal amžių ir sugebėjimą įsisavinti žinias, pagal paciento norą gauti žinių.
Daugiausia dėmesio mokant pacientus skiriu naujai susirgusiems ir tiems, kurie mažai žino apie savo ligą. Naujovių taikymas mokant, gydant ligonius įpareigoja tobulėti ir man pačiai.
Mokymo programa
Mokymo programa susideda iš 5 pagrindinių užsiėmimų, nors galimi ir papildomi užsiėmimai pagal paciento norą ar reikalą:
1. Cukraligė. Ūmios komplikacijos. Pirma pagalba sau. Cukraligės kompensacija.
2. Mitybos reikšmė sergančiajam. Individualus plano sudarymas.
3. Vaistai....
Šį darbą sudaro 1579 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!