Civilizacijų analizė, priklauso vėlesnei Vytauto Kavolio darbų programai, svarstančiai savęs supratimo būdų istorijos ir tipologijos, tvarkos ir netvarkos simbolių, blogio modelių, civilizacijų ir sąmoningumo struktūrų lyginamosios analizės klausimus.
principų civilizacijų lyginamajai analizei. Šiame darbe bus aptariamos tapatybės logikų ir tvarkos būdų koncepcijos, jų svarba civilizacijų analizei. Bus siekiama atsakyti į klausimą: Koks yra tapatybės logikų ir tvarkos būdų statusas bei reikšmė civilizacijų sąrangoje? Pats V. Kavolis, laikomas, visų pirma, sociologu, į šį klausimą bandytų atsakyti sociologiškai, akcentuodamas socialinės praktikos sferą. Civilizaciją suprasdamas kaip simbolinių sistemų ir socialinių veiksmų darinį, jis ieško simbolinių komponentų ir socialinės veiklos tarpusavio sąsajų. "Tyrinėjant sociologiškai, privalu analizuoti ir galimas jungtis tarp simbolinių konstrukcijų ir socialinės organizacijos būdų" (1, 216 p.).
Pats V. Kavolis stengėsi išvengti gryno teoretizavimo, savo darbuose nuolat pabrėždamas empirinių duomenų reikšmę civilizacijų analizėje, be kurių ji būtų net ir negalima. Šią teorijos ir empirikos jungtį yra užakcentavęs ir L. Donskis, kalbėdamas apie civilizacijų analizės ypatumus: "Civilizacinė analizė gali funkcionuoti tik organiškos jungties tarp teorijos ir empirijos dėka: be savo pamatinių sąvokų tinklo ir teorinių rėmų civilizacijų istorija virstų tik nieko nesakančiu ir nereiškiančiu faktų rinkiniu, lygiai kaip minėtieji rėmai, atplėšti nuo empirinių duomenų bei empirinio akivaizdumo, pakibtų beorėje erdvėje" (9, 49 p.). Tokiai civilizacijų analitikų nuostatai neprieštaraus ketinimas į vienas pagrindinių V. Kavolio civilizacijų analizės sąvokų - tapatybės logikas ir tvarkos būdus žvelgti kultūros filosofijos aspektu, nes pastaroji, kaip teigia A. Sverdiolas remdamasis M. Heideggerio "pamatinės ontologijos" idėja, taip pat skleidžiasi dviejose plotmėse: "ji nagrinėja konkrečią kultūros istorijos bei kultūros teorijos medžiagą ir kartu mėgina užčiuopti, kaip joje reiškiasi kultūros buvinių buvimo būdas. Kultūros filosofijai rūpi žmogaus veikloje išryškėjantys būties pavidalai" (10, 14 p.). Dar kitaip pasakius, "nagrinėjant kultūros reiškinius filosofiškai, klausiama, kaip yra ta ypatinga tikrovė, kurią vadiname kultūra" (10, 10 p.).
Taigi aptariant V. Kavolio civilizacijų sampratą bus bandoma atskleisti, kaip, kokiu būdu...
Šį darbą sudaro 2753 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!