Chasidizmas buvo vienas iš daugelio aštuonioliktame amžiuje vykusių religinio pakilimo sąjūdžių. Jis atsirado žmonių bendruomenėje, išsiskiriančioje tam tikra jai būdinga demografine ypatybe, būtent visą laiką jaunėjančiu amžiaus vidurkiu. Chasidizmas buvo dvasinis, charizmatinių mokytojų vadovaujamas prabudimas. Aštuonioliktame amžiuje jis neatpažįstamai pakeitė Rytų ir Vidurio Europos, tame tarpe ir Lenkijos žydų religinio gyvenimo kontūrus. Chasidizmas buvo kulminacija ankstesnių srovių, kurios išpopuliarino kabalistines idėjas ir papročius, o dvasinį gyvenimą siekė priderinti prie individualaus, asmeninio religijos išgyvenimo.
Žydų susitelkimas rytinėje Lenkijos dalyje pagreitino dvasines, socialines ir technikos naujoves žydų kultūroje. Chasidistai pradėjo masinį judėjimą, kuriam buvo lemta patraukti beveik pusę Europos žydų.
3) Atskleisti naujojo chasidizmo ypatybes.
Darbo objektas – Chasidizmo judėjimas XVIII – XIX a. Lenkijoje.
.
2.Chasidizmo pradininkas ir jo mokymas
Chasidizmo pradžioje žydų visuomenė vis dar buvo pakerėta mesijanizmo sąjūdžio, kai nuo 1665 metų prie Šabtajaus Cevio ėmė šlietis daugybė žydų Šiaurės Afrikoje, Azijoje ir Europoje. Svarbiausias vaidmuo čia tenka Izraeliui, Eliezerio sūnui Baal-Šem-Tovui, kuris dar buvo žinomas Bešto akronimu ir kurį šio sąjūdžio šalininkai laikė chasidizmo pradininku bei kūrėju.
Izraelis ben Eliezeris gimė apie aštuoniolikto amžiaus pradžią ir vaikystėje gyveno Okopuose – Lenkijos miestelyje prie Otomanų Turkijos sienos, nustatytos 1699 metais Karlovicų sutartimi. Baal – šemu jis tapo gretimame Tlusto miestelyje, o apie 1740 metus persikėlė į Międzybozą, kuriame gyveno iki pat mirties. Bendruomenės paramos jis nusipelnė tikriausiai todėl, kad buvo apsiėmęs daug pareigų, kurias paprastai eidavo keletas žmonių. Beštas taipogi buvo sielos ir kūno gydytojas, o kartu ir mokytojas. Be to, jis buvo mistikas, žinių ir įžvalgos sėmęsis iš savo paties ,,sielos pakilimo” potyrių. Bešto veikla buvo būdinga baal-šemui: jis rašydavo amuletus, išvarydavo piktąsias dvasias, regėdavo per didelį atstumą, gydydavo ligonius. Baal-Šem-Tovo klientai buvo žymūs rabinai, mokslo žmonės, turtingi pirkliai ir dvarininkai1.
Beštui ir vėlesniems chasidizmo mokytojams rūpėjo ne tautos, o žmogaus atpirkimas. Beštas buvo Międzybožo mistikų ir mokslo žmonių grupės lyderis ir būtent savo havura (draugijos,...
Šį darbą sudaro 2383 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!