pasireiškia persmelkdami mintis, jausmus ir veiksmus. Asmenybės bruožai būdingi ilgalaikiams
elgesio ir emociniams modeliams, o ne pavieniams įvykiams. Kiekvienam žmogui retkarčiais gali
pasitaikyti bloga diena, kiekvienas gali susierzinti ir padaryti aštrią pastabą kitam. Jei tai vyksta
retai, tai neatspindi asmenybės bruožų. Tačiau, pvz., kai kieno nors tipiškas elgesys yra užgaulioti
žmones, o ne mandagiai bendrauti, tada toks elgesys greičiausiai yra to žmogaus asmenybės
bruožas.
Asmenybės bruožais domėjosi įvairių šalių mokslininkai ir sukūrė keletą bruožų teorijos
variantų. Žymiausiais asmenybės bruožų teoretikais laikomi G. W. Allport, R. B. Cattell, H. J.
Eysenck, R. R. McCrae, P. T. Costa, L. R. Goldberg, W. T. Norman, kurių darbus vėliau įvairiais
aspektais analizavo daugelis mokslininkų, pvz., lietuvių mokslininkai Kairys (2010); Stelmokienė
(2012); Marmienė – Bukšnytė, Kovalčikienė ir Ciūnytė (2012); Beinorienė (2017); Stanevičiūtė,
(2020); Zimblienė (2019) ir kt. Iš užsienio mokslininkų paminėtini Mazaheri Nejad Fard (2020);
Fajkowska & Kreitler (2018); Woodward (2020); Corr (2018) ir kt. darbai.
Kadangi asmenybės bruožai lemia gebėjimą bendrauti, dirbti, turi įtakos pasitenkinimui darbu
(Laurinaitytė, 2008), turi įtakos psichologiniam prisitaikymui prie pokyčių (Bukšnytė, Ciūnytė ir
Kovalčikienė, 2012), todėl juos atpažinti kiekvienoje organizacijoje, įskaitant ir švietimo įstaigas.
Todėl šiame darbe, remiantis bruožų teorijos pradininkų ir jų darbus analizavusių mokslininkų
darbais, bus bandoma išsiaiškinti, kas yra bruožų teorija ir kaip ją galima pritaikyti švietimo
įstaigoje.
Darbo tikslas – išanalizuoti bruožų teoriją jos pritaikomumo švietimo įstaigoje kontekste.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti bruožų teoriją.
2. Atskleisti bruožų teorijos pritaikomumo galimybes švietimo įstaigoje.
2
Bruožų teorijos samprata
Bruožų, kaip vienos iš lyderystės krypties teorijos, pradininku laikomas JAV psichologas
G. W. Allport, kuris buvo vienas pirmųjų psichologų, sutelkusių dėmesį į asmenybės tyrimą, todėl
dažnai vadinamas vienu iš asmenybės psichologijos įkūrėjų. Jis prisidėjo prie vertybių skalių
formavimo ir atmetė tiek psichoanalitinį požiūrį į asmenybę, kuris, jo manymu, dažnai buvo
pernelyg giliai interpretuojamas, tiek ir elgesio metodą, kuris, jo nuomone, nepateikė pakankamai
gilių interpretacijų iš duomenų. Vietoj šių populiarių metodų jis sukūrė bruožais pagrįstą eklektišką
teoriją, kurioje pabrėžė kiekvieno žmogaus unikalumą ir dabartinio konteksto, o ne istorijos, svarbą
asmenybės supratimui (Sperry, 2015)....
Šį darbą sudaro 2911 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!