Auganti viešojo administravimo ir biurokratijos modelio įtaka politikai, kelia suprantamą rūpestį viešosios politikos betarpiškiems dalyviams ir jos formuotojams bei akcentuoja demokratinės kontrolės būtinumą. Ne taip seniai buvo manyta,kad suteikus biurokratijai neribotą galią uždavinių spendimų terpėje, jos efektyvumas išaugs. M.Weber interpretavimas,kad biurokratinei sistemai reikia suteikti hipergalią buvo labai gajus. Tačiau šiandien toli gražu nemanoma, kad biurokratijai suteikus neribotos veiklos parametrus, įmanoma pasiekti norimo tikslo ar pagerinti organizacijos efektyvumo rodiklius.
Jau M.Weber rėmėsi egzistencializmo teorija, nagrinėdamas nesuderinamų vertybių, idėjų kovą, bandymus primesti kontrolę vienai ar kitai veiklos sričiai. Jo nuomone didžiausią pavojų žmogaus vertei kėlė galimybė individui būti pajungtam bevardės organizacijos kontrolei. Jis manė,kad tokios sistemos kaip socializmas, nepadidins efektyvumo, o tik dar daugiau paskatins organizacijų viešpatavimą asmenybės atžvilgiu ( 5,28). Tačiau biurokratijos ekspansija šiame šimtmetyje vyko tokiais tempais, kad, politikų nuomone, administracinės galios sutelkimas vieno valstybinės valdymo sistemos rankose, neišvengimai vedė prie labai plačios autonomijos, kuri vėliau gali išsigimti į įvairių formų “neefektyvumą”.
Pirmiausia biurokratijos kaip valdžios sistemos, kurioje dominuoja tarnautojai demokratinės kontrolės strategija turi atsižvelgti į politikos prigimtį ir pačios biurokratijos požiūrį. Demokratija- tai vienu atžvilgiu bendras sprendimas ar nutarimas, o iš kitos pusės savivalda, tuo metu kai pagrindinis biurokratijos bruožas- tarnautojų skyrimas į pareigas.( 6, ). Biurokratijos paklusnumas priklauso nuo jos pačios noro.Dažniausiai biurokratija priešinasi bet kokios formos kontrolei, nes neegzistuojant išorinei koordinuotai priežiūrai, ši sistema jaučiasi laisva savo veiksmų ir saviplėtos apribojimų.
Biurokratai mano, kad kontrolę naudoja išorės atstovai, ji mažai gali varžyti jų veiksmus. Biurokratai tai pasiekia per skirtumą tarp politikos ir administravimo, tačiau paskui politika apibrėžiama taip, kad pasidarytų beveik tuščia sąvoka. Pirmiausia reikia pažymėti, kad biurokratai dažniausiai atmeta tezę, kad jie kuria politiką. Politika, anot jų kuriama kitur, paprastai aukštesnėse institucijose. Tačiau realiai atskirti politiką nuo administravimo nėra taip paprasta. Administratoriai vaidina žymų vaidmenį apibrėždami kas priklauso politikos, o kas administravimo sričiai. Biurokratai supranta politikos kūrimą kaip nesudėtingą...
Šį darbą sudaro 2766 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!