Įsivaizduokite, jūs turite tokį automobilį. Kiekvieną kartą norėdami užvesti automobilio variklį, turėtumėte iš bagažinės paimti tokį sulenktą metalinį strypą. Priėję prie savo nuostabios mašinos, pro chromuotas apdailos groteles tą strypą įkišate ir kiek turėdami sveikatos pradedate sukti. Sukate tol, kol jūsų automobilio variklis pagaliau sučiaudi ir pradeda burgsti. Kiek ilgai norėtumėte tokį automobilį vairuoti? O juk ir žiemos pas mus ateina... Kitaip automobilio, praeitam amžiuj, niekas ir neužvedinėjo. Tačiau žmonija progresuoja. Žmogus sukūrė tokį variklį, kuris galėtu pasukti kitą variklį. Be generatoriaus mūsų automobilis taip pat neapsieitų. Tai vienintėlis automobilio agregatas gaminantis elektros energiją. Sugedus generatoriui ar starteriui vargu ar sugebėtumėte pasiekti savo kelionės tikslą be techninių siurprizų. Tai labai svarbi grandis jūsų automobilyje. Esant didelėms apkrovoms variklyje (ypatingai žiemos metu) jūsų automobilio starteris dėvisi kelis kartus daugiau. Sugedęs starteris periodiškai gadina akumuliatorių. Neefektyvus generatoriaus darbas taip pat neužtikrins nepriekaištingo automobilio užvedimo šaltą žiemos dieną. Delsdami laiku pašalinti gedimą, jūs rizikuojate patirti kelis kartus didesnį nuostolį. Tad galime sakyti tai yra vienos iš pagrindinių automobilų dalių.
2. Starteriai
Automobilių variklių paleidimui naudojami elektriniai starteriai. Dažniausiai variklis sukamas už ant smagračio uždėto krumpliuoto vainiko, su kuriuo sukabinamas starterio pavaros krumpliaratis. Paleidimui reikalingą elektros energiją tiekia akumuliatorių baterija. Starterių maitinimo įtampa esti 12 V arba 24V. Automobilių paleidimo sistemos paskirtis- sukti vidaus degimo variklio alkūninį veleną reikalingu mažiausiu paleidimo sūkių dažniu. Mažiausias Oto variklių paleidimo sūkių dažnis lygus 60-100 min-1, dyzelinio variklio- 80-200 min -1 (priklausomai nuo degiojo mišinio ruošimo būdo ir nuo to, ar yra palegvinimo įtaisai, ar jų nėra).
2.1 Veikimo principas
Starterį sudaro nuolatinės srovės variklis, pavara ir įjungimo rėlė (3 pav). Elektros variklis sukuria sukimo momentą, o pavara sujungia elektros variklį su paleidžiamu varikliu. Elektros variklis ir pavara įjungiami elektromagnetiniu jungikliu (rėle). Užsivedus varikliui, smagračio krumpliuotas vainikas labai įsuka starterio pavaros krumpliaratį. Sukantis tokiu dažniu starterio rotoriui, išcentrinės jėgos gali išstumti jo...
Šį darbą sudaro 3503 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!