Sparčiai vystantis automobilių pramonei ir tobulėjant automobiliams vyrauja šios pagrindinės tobulinimo kryptys: automobilių ekonomiškumas, greitis, manevringumas, aplinkos užterštumo mažinimas ir, žinoma, saugumas. Automobilių gamintojai yra sukūrę daug puikių automatinių automobilio valdymo sistemų, kurios talkina vairuotojui: elektroninės variklio, pavarų dėžės, traukos kontrolės, stabdžių antiblokavimo sistemos ir t. t. Gerėjant kelių kokybei ir didėjant automobilių vairavimo greičiui ypač didelis dėmesys skiriamas jų stabdžiams bei vairuotojo galimybei saugiai ir per minimaliai trumpą laiką sustabdyti automobilį. Pradėjus masiškai gaminti automobilius, galinčius vis greičiau važiuoti, tapo aišku, kad staigiai stabdyti automobilį užblokuojant jo ratų sukimąsi yra pavojinga. Kai automobilio ratai patenka ant slidaus kelio arba dėl kokių nors aplinkybių vienas ratas patenka ant minkštesnės arba šlapios kelio dangos, net ir nestipriai stabdant automobilį mėto į šoną. Sustabdyti tokį mėtymą galima tiktai nustojus stabdyti, tačiau atlikti tokį veiksmą ne visuomet pasiseka dėl per lėtos žmogaus reakcijos arba eismo aplinkybių. Sulaikyti vairu pavyksta ne kiekvienam vairuotojui. Dažniausiai automobilis sukasi skersai kelio, kyla pavojus apsiversti, automobilis išvažiuoja į priešingos krypties eismo juostą ar net patenka į griovį. Taip įvyksta skaudžių nelaimių: daužomi automobiliai, luošinami žmonės, nemažai žmonių žūna. Laiku ir saugiai sustabdžius automobilį galima išvengti daugelio nelaimių ir netekčių. Visa tai atlikti padeda šiuolaikinio automobilio stabdžių antiblokavimo sistema (ABS).
Ši sistema gimė karinėje pramonėje ir pirmiausia buvo pritaikyta karinėje aviacijoje. Tai padaryti privertė dideli nuostoliai, kai sunkūs milijonus kainuojantys koviniai lėktuvai sėkmingai grįždavo iš užduočių, tačiau dėl staigaus stabdymo ir šoninio slydimo būdavo sudaužomi namuose ant slidaus nusileidimo tako. Tyrimus atlikę konstruktoriai padarė išvadą, kad ratui slystant ir esant visiškai užblokuotam, stabdymas yra neefektyvus net esant visai sausai kelio dangai ir geram ratų sukibimui su ja. Atliekant tyrimus buvo pagamintas įrenginys, kuris neleidžia staigiai stabdomam ratui užsiblokuoti ir slysti, taip pat neleidžia slysti į šoną ir stabdomai transporto priemonei. Šis įrenginys ir buvo pavadintas stabdžių antiblokavimo sistema (ABS).
Automobilių konstruktoriams...
Šį darbą sudaro 2896 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!