Keletos paskutiniųjų metų mažmeninės prekybos vystimosi tendencijos buvo vertinamos ypatingai pozityviai: statistiškai dešimtimis procentų auganti vartotojo perkamoji galia, nuolat didėjantis vidutinis kliento pirkimo krepšelis, augantis kliento poreikis perkamo asortimento gyliui ir pločiui, nuolat auganti kliento vartojimo kultūra (Skibiniauskienė, internetinė prieiga.).
Darbo naujumas ir aktualumas. Dalis mažmeninės prekybos įmonių pradėjo garsiai kalbėti apie tai, kad asortimento didinimas reikalauja iš mažmeninės prekybos organizatorių papildomų rezervų: tiek finansinių, tiek ir organizacinių. Tapo aišku, kad beatodairiškas asortimento plėtimas atsigręžia prieš pačias prekybos įmones: mažėja galutinis pelnas, didėja apyvartoje cirkuliuojančių pinigų kiekiai. Ir todėl, maksimaliai tenkindami kliento poreikius galime šį procesą padaryti mažiau naudingu pačiai įmonei.
Šiandien prekybos organizacija norėdama išlikti ir sėkmingai veikti skelbiamoje krizinėje situacijoje privalo lanksčiai ir greitai reaguoti į ekonomikos ir rinkos pokyčius, suderinti savo vidinius ir klientų poreikius, prisitaikyti prie tų ekonominių “naujienų” ir staigmenų, kurias pateikia šiandieninė rinkos situacija. Reikalingi labai konkretūs ir gerai pasverti sprendimai, suteikiantys įmonei veiklos stabilumą, pageidaujamus rezultatus, svarius konkurencinius pranašumus.
Darbo tikslas – standartizuotos apklausos metodu išsiaiškinti, kaip prekybos tinklą „Maxima“ vertina vartotojai.
Darbo objektas – „Maxima“ prekių asortimentas.
Darbo metodai: mokslinės literatūros šaltinių analizė, apklausa raštu, duomenų apdorojimas taikant Microsoft „Word“ ir „Exel“ programas, jų analizė ir interpretavimas.
1. ASORTIMENTO KLASIFIKAVIMO IR POLITIKOS SAMPRATA
Dažniausiai įmonės gamina ir parduoda ne vieną prekę, bet tam tikrą prekių asortimentą. Prekių asortimentas – tai įvairių įmonės gaminių derinys, sudarantis bendrą tos kompanijos pardavimų portfelį. Įmonės negali diktuoti pirkėjui , ką pirkti, bet gali paveikti kainomis ir reklama, nors jų ir nevaldo (Stankevičienė, Urbanskienė, 2005, p.38).
Asortimento politika – tai visuma priemonių, kuriomis remiantis sudaromas prekybos įmonės asortimentas, jos pasiūla (Pajuodis, 1995, p.27). Prekybos įmonėse parduodama daugybė įvairiausių prekių. Atsižvelgiant į keliamus tikslus, jos įvairiai skirstomos, klasifikuojamos. Prekybos įmonių marketinge prekių klasifikavimo tikslas – sudaryti galimybę efektyviau valdyti asortimentą, priimti racionalius asortimento politikos sprendimus. Marketingo literatūroje pateikta nemažai prekių klasifikavimo siūlymų. Jie skiriasi klasifikavimo požymiais...
Šį darbą sudaro 5242 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!