Žmogus, norėdamas įsitvirtinti kaip socialinės bendruomenės narys bei apsisaugoti nuo tam tikrų procesų remiasi valstybinės valdžios organizacinėmis formomis. 3Konstitucijos straipsnis pabrėžia, jog valdžios įstaigos turi tarnauti žmonėms, tad negali kilti klausimas, ar tai jų pareiga. Norint išlaikyti žmogaus prioritetą prieš valstybę, valstybės dominavimas ribojamas pasitelkiant valdžių padalijimo principą, pvz., pasitelkdami šį principą kai kurie mokslininkai net skirsto valstybės funkcijas, atitinkamai į teisėkūros, valdymo ir teismo. Valdžių padalijimo principas įtvirtintas ir Konstitucijos 5straipsnyje: Valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Vadinasi, galim spręsti, kad įstatymų leidyba kaip ir valstybės valdymas numato visų trijų valdžios šakų priklausomybę. Tai vadinama“stabdžių ir atsvarų“politika, kuri reiškia, jog kiekviena iš trijų valdžių privalo kontroliuoti viena kitą, bet išlikti savarankiškos viena kitos atžvilgiu ir vykdyti tik joms priklausančias funkcijas.
Šiame pranešime mane labiausiai domina vykdomoji valdžia. Labai sunku nustatyti vykdomosios valdžios kategorijos sąvoką, nes skirtingose šalyse, ši valdžia kelia skirtingas asociacijas, pvz., JAV – reiškia prezidentą ir jo bendražygius, Didžiojoje Britanijoje – vyriausybę ir jai pavaldžią administraciją, Prancūzijoje – tik vyriausybę. Konkretaus apibrėžimo mes nerasime nei Konstitucijoje nei kituose teisės aktuose, o mokslininkai ją apibrėžia labai skirtingai, pvz,. rusų mokslininkas A.B. Agapovas: „vykdomoji valdžia sudaro bendrą hierarchiškai pavaldžių valstybės institucijų sistemą, įgyvendinančią vykdomąją – tvarkomąją veiklą realizuojant įstatymus, poįstatyminius teisės aktus bei jų kontrolę“. Anot S. Vancevičiaus: „vykdomoji valdžia yra antrinė valstybės valdžios šaka – universali, dalykinė, organizacinė ir skirta įstatymų bei kitų teisės aktų vykdymui užtikrinti“. Vykdomajai valdžiai priklausančią vykdomąją – tvarkomąją veiklą, jis priskiria prie pagrindinių teisinės valstybės veiklos formų, šalia teisėkūros ir teisėsaugos. Deja, mokslininkų pateikiami apibrėžimai nėra išsamūs, kadangi glaudžiai siejami tik su pavadinimu ir apimantys tik vykdomąją funkciją, kuri dažnai suprantama per siaurai, kadangi tiesiogiai remiamasi tik vykdomosios valdžios pavadinimu, todėl klaidingai manoma, kad jos funkcija tik vykdyti teisės aktus. Tačiau išties ši valdžia yra ypatinga teisės taikomoji valdžia, kuriai...
Šį darbą sudaro 1737 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!