Makroekonomika – ekonomikos mokslo šaka, kurios pagrindinės tyrimų kryptys yra nedarbas, infliacija, užimtumas, bendras nacionalinis produktas, bendras vidaus produktas (BVP).
Paklausa ir pasiūla yra pagrindiniai ekonominiai rodikliai, reguliuojantys rinkos veikimą. Tai domina marketingo specialistus, kurie vadybinėmis priemonėmis siekia įtakoti situaciją rinkoje.
Pasiūlos ir paklausos analizė padeda geriau pažinti pačią rinką bei veiksnius lemiančius jos pokyčius. Tai leidžia parengti efektyvesnį tolimesnės įmonės veiklos planą bei apsaugo vadovus nuo jos sprendimų netikrumo.
Paklausa ir pasiūla yra pagrindiniai rinkos ekonomikos elementai, įtakojantys gamintojų ir vartotojų santykius rinkoje, nulemiantys produkcijos gamybos plėtimą ir mažinimą, kainos kitimą, poreikių patenkinimo lygį ir daugelį kitų ekonomikos raidos elementų.
Tyrimo objektas: Visuminė paklausa ir visuminė pasiūla.
Tyrimo tikslas: Išsiaiškinti visuminės paklausos ir visuminės pasiūlos svarbą ekonomikoje.
1. Išsiaiškinti visuminės paklausos ir visuminės pasiūlos sąvokas teoriniu aspektu.
2. Išsiaiškinti kokie veiksniai lemia visuminę paklausą.
3. Išanalizuoti vartojimo išlaidas.
1. VISUMINĖ PAKLAUSA IR VISUMINĖ PASLIŪLA
1.1 Visuminė paklausa
Visuminė paklausa AD- visas prekių ir paslaugų paklausos kiekis šalyje esant tam tikram kainų lygiui. Uždaroje mišrioje ekonomikoje visuminė paklausa yra nuolatinių gyventojų paklausa, kurią sudaro vartojimo, investicijų ir vyriausybės pirkimų paklausa. Atviroje ekonomikoje visuminė paklausa yra visos vietos prekės ir paslaugos, kurias perka tiek rezidentai, tiek užsieniečiai.
Visuminės paklausos kreivė- atvirkštinis kainų lygio ir visuminės paklausos kiekio, kai yra prekių ir pinigų rinkos pusiausvyra, ryšys. Visuminės paklausos kreivė AD turi neigiamą nuolydį, kuris rodo, kad kuo didesnės kainos, tuo paklausa mažesnė.
Neigiamą visuminės paklausos kreivės nuolydį lemia keli veiksniai.
P i r m a, didėjančios kainos, kitoms sąlygoms nekintant, mažina vartotojų ir verslo įmonių perkamąją galią. Tai mažina visuminės paklausos kiekį.
A n t r a. Palūkanų normos efektas. Padidėjus kainoms padidėja ir palūkanų norma. Jos padidėjimas sumažina paskolų paklausą ir visuminę paklausą.
T r e č i a. Užsienio prekių efektas. Padidėjus vietos prekių kainoms sumažės eksportas, nes kitų šalių vartotojai ir verslo įmonės teiks pirmenybę savo prekėms ir importuotoms iš kitų šalių.
Dėl visų šių priežasčių...
Šį darbą sudaro 1889 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!