Autizmas – vienas sunkiausių sutrikimų vaikystėje. Simptomai pasireiškia per pirmus tris gyvenimo metus, sąlygoja raidos atsilikimą ir nukrypimus, apimančius daugelį vaiko psichikos funkcionavimo sričių. Autizmo sąlygoti bendravimo sutrikimai riboja vaikų raidos, mokymosi, socialines glimybes. Būdingi visą gyvenimą trunkantys kokybiniai socialinio bendravimo, komunikacijos ir elgesio sutrikimai. Labai svarbu kuo anksčiau įtarti ir diagnozuoti šį sutrikimą, nes ankstyvoji intervencija turi didelį terapinį poveikį, užtikrinama optimali vaiko raida ir vykdoma tolesnių sutrikimų prevencija.
Mūsų šalyje autizmo sutrikimas, tiek sunkaus, tiek lengvo išreikštumo laipsnio, vaikams yra nepakankamai išaiškinamas ir diagnozuojamas. Ištyrus besimokančius Vilniaus miesto specialiosiose vaikų ugdymo įstaigose ir klasėse, integruotose į bendrojo lavinimo mokyklas, 7-16 metų amžiaus vaikus, rasti 97 vaikai, kuriems buvo nustatyta vaikystės autizmo diagnozė. Tik 14 šios grupės vaikų jau buvo diagnozuotas vaikystės autizmas, 6 vaikams jų medicininėse kortelėse esančiose diagnozėse kartu su protiniu atsilikimu buvo pažymėti autizmo bruožai, o didžiajai daliai vaikų šio tyrimo metu vikystės autizmo diagnozė buvo nustatyta pirmą kartą. Išaiškėjo, jog šių vaikų medicininėse kortelėse esančiuose įvairių sričių specialistų įrašuose atsispindėjo pastebėti ir aprašyti akivaizdūs autizmo sutrikimo simptomai, tačiau aprašyti požymiai niekuomet nebuvo specifiškai įvardinti kaip vaikystės autizmo sutrikimas. Tyrimo rezultatai parodė, jog dėl įvairių vyravusių istorinių autizmo sampratų, labai skirtingų ir prieštaringų šio sutrikimo požymių interpretavimo įtakos autizmas mūsų šalyje iki šiol yra skirtingai suprantamas ir nepakankamai išaiškinamas. Netikslaus ar pavėluoto diagnozavimo atvejais šiems vaikams nesuteikiam adekvati medicininė bei socialinė pagalba.
Dėl autizmui būdingų elgesio ir bendravimo sutrikimų autistų vaikų socialinė adaptacija yra sunki, iki šiol neišspręsta ir aktuali problema. Lietuvoje nėra sukurta tarnybų sistema, užtikrinanti autistų vaikų specializuotą, kompleksinį ir sistemingą gydymą bei ugdymą.
-hiperreaktyvumas arba nesugebėjimas atsakyti į sensorinius stimulus;
-neimituoja garsų, gestų ar išraiškų;
-nuolat supasi, linguoja;
-atrodo, lyg būtų kurčias;
-verksmas nesusijęs su poreikiais;
-sutrikusi miego ir valgymo ciklų raida;
-netolygi motorikos raida;
-nėra ankstyvų socialinių atsakų (nėra atsako šypsena arba jis uždelstas);
-nepakankamas akių kontaktas arba jo nebuvimas;
-trūksta betarpiškumo (vaikas pernelyg...
Šį darbą sudaro 3081 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!