Autizmas – retokas sutrikimas. Literatūroje pateikti duomenys rodo, jog pastaruoju metu autizmu pasižyminčių asmenų daugėja.
S. Lesinskienė, D. Pūras, A. Kajokienė, J. Šenina (2001 m.) nurodo, kad Vilniuje iš 10.000 vaikų 11,8 pasižymi autizmu.
Šiauliuose 2002 metais iš 28160 vaikų lankančių ikimokyklinio ugdymo įstaigas nuo 3 metų ir bendrojo lavinimo mokyklas, PPT 31 vaikui nustatytas autizmas, t.y. iš 10.000 vaikų 10,8. santykis tarp berniukų ir mergaičių yra 3:1.
Lietuvoje apie vaikus, pasižyminčius autizmo sindromu, plačiau pradėta kalbėti prieš 10 metų.
Jau ankstyvoje kudikystėje atkreipiamas dėmesys į keistoką vaikų elgesį. Vienas iš pirmųjų autizmo požymių yra vaiko bendravimo stoka. Jis nemėgsta myluotis, glaustytis ir pan. Toks vaikas gyvena savo uždarame pasaulėlyje ir nejaučia poreikio bendrauti.Jie kitaip suvokia supantį pasaulį negu sveikivaikai, todėl jiems sunku bendrauti mokykloje, darbe, šeimoje. Jie negali patys užmegsti kontakto arba jį priimti. Atrodo, kad jie nekreipia dėmesio nei į tėvus, nei į aplinką. Kadangi manau, kad bendravimas yra labai svarbus žmogui, todėl norėčiau parašyti, kaip vaikai autistai mokomi bendrauti su aplinkiniais.
Literatūros lietuvių kalba apie šį sindromą, nedaug pavyko surasti. Rašydama šį referatą rėmiausi R. Ivoškuvienės ir J. Balčiūnaitės knyga “Autistškų vaikų ugdymas”, Ambrukaitienės ir R. Ivoškuvienės knyga “Vaikų autizmas”, ir M. Rothenberg “Vaikai smaragdo akimis”.
2) biologinė;
3) organinė – neurologinė;
4) genetinė.
Plačiau aptarsiu psichologines autizmo priežastis.
Regina Ivoškuvienė ir Jurgita Balčiūnaitė rašo (2002, p. 13) , “kad dėl vaiko raidos ir elgesio sutrikimų kalti tėvai. Netinkama šeimos aplinka laikoma autizmą sukeliančiu pagrindiniu veiksniu. Vienas žymiausių šios teorijos šalininkų yra B. Bettelheim (1976). Jis manė, kad tėvai nepakankamai skiria dėmesio vaikams, slopina jų socialinį elgesį ir bendravimą.
Autorius, remdamasis savo prisiminimais apie praleistą laiką nacių koncentracijos stovyklose, pažymėjo vaikų, turinčių autistiškų požymių, ir kalinių vaikų, su kuriais dirbo, panašumus. B. Bettelheim nuomone, socialinės sąveikos trūkumai pasireiškia todėl, jog koncentracijos stovyklų kaliniams buvo ribojamas savarankiškumas, vaikams nebuvo leidžiama bendrauti ir pan. Panašų poveikį kaip nurodo B. Bettelheim,...
Šį darbą sudaro 2448 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!