Pastaruoju metu geležinkelio transportas įgyja vis didesnę reikšmę ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio transporto sistemoje. Tai lemia dvi pagrindinės priežastys – santykinai maža atmosferos tarša ( ji sudaro tik apie 3% visų transporto rūšių taršos) ir mažiausi lyginamieji vežamų krovinių ir keleivių tarifai.
Labai svarbią vietą visoje geležinkelio sistemoje užima vagonai. Jiems tenka daugiau kaip penktadalis visų geležinkelio eksploatacijos išlaidų. Todėl labai svarbu organizuoti jų tinkamą naudojimą, nes tai viena iš pagrindinių visos geležinkelio sistemos efektyvaus ir pelningo darbo sąlygų.
Vagonams sukabinti naudojamos automatinės sankabos. Automatinė sankaba – tai įrenginys, sukabinantis riedmenis. Ji yra trankos-traukos mechanizmo dalis.
Eksploatuojamų vagonų techninė būklė kinta. Ji blogėja, nes dėvisi detalės ir mechanizmai, atsipalaiduoja išardomieji sujungimai, išsiderina mazgai, įvyksta įvairių sutrikimų. Sankabos gedimo rezultatas neretai būna savaiminis riedmenų atsikabinimas.Tai gresia eismo saugai.
Kad būtų išvengta šių nepageidautinų reiškinių, funkcionuoja techninės priežiūros ir remontų sistema. Ši sistema numato kompleksą darbų vagono techniniams-eksploataciniams parametrams atkurti ir jo darbingumui palaikyti.
Vagonams sukabinti naudojamos automatinės sankabos. Automatinė sankaba – tai įrenginys, sukabinantis riedmenis. Ji yra trankos-traukos mechanizmo (žr. 1 pav.) dalis. Važiuojant traukiniui, trankos-traukos mechanizmas slopina dinamines apkrovas, atsirandančias dėl važiavimo greičio netolygumo ar kelio profilio. Sukabinant riedmenis, trankos-traukos mechanizmas slopina smūgio energiją. Trankos-traukos mechanizmo schema pavaizduota 2 pav.
Trankos-traukos mechanizmas veikia toliau aprašytu būdu. Smūgis, tenkantis automatinės sankabos galvutei 1, per tempiklį 4 perduodamas į slopintuvą 6 ir ten slopinamas. Jeigu smūgis trankos-traukos mechanizmą veikia gniuždymo kryptimi, jis perduodamas nuo tempiklio į slopintuvą per tarpinę atramą 5. Jeigu tempimo kryptimi – per tempiklio pleištą 11.
Riedmenų sukabinimo funkciją atliekantis mazgas vadinamas automatinės sankabos galvute (žr. 3 pav.). Automatinės sankabos galvutės sandara parodyta 4 pav.
3 pav. Automatinės sankabos galvutė
4 pav. Automatinės sankabos galvutės sandara: 1 – korpusas; 2 – užrakto laikiklis; 3 – užraktas; 4 – kėliklio velenėlio balansyras; 5 – grandinė; 6 – atkabinimo rankena; 7 – centruojamoji sija; 8 – pakaba; 9...
Šį darbą sudaro 1976 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!