Vertinimas
Data
Vilnius
2007
ĮVADAS
Pasaulinė muziejų praktika jau praėjusio amžiaus viduryje pasuko keliu, vedančiu į suartėjimą su lankytoju ir prisitaikymą prie jo reikmių bei kintančios informacinės visuomenės. Muziejus tampa ne tik kultūros paveldo saugotoju, bet ir vykdo vis daugiau naujų funkcijų: edukacinę, užimtumo, informacijos teikimo, kultūrinę ir kt. Muziejai yra ne tik kultūros įstaiga bet ir pramogų bei laisvalaikio vieta. Muziejus atsiduria paslaugų sferos rinkoje ir dėmesys lankytojui tampa jo išlikimo sąlyga. Todėl muziejaus sociokultūrinis statusas bendruomenėje įgauna vis didesnę svarbą, o ryšių su visuomene sėkmės formulė yra labai paprasta: kokybė pasiekiama tada, kai įspūdis yra didesnis nei lūkesčiai.
Besikuriančioje informacinėje visuomenėje muziejų vaidmuo neabejotinai auga, plečiasi ir įvairėja (atitinkant lankytojų interesus) jų funkcijos, ieškoma novatoriškesnių darbo būdų, kuriamas muziejaus įvaizdis, planuojama jo strategija, dirbama su rėmėjais ir fondais. Muziejaus sociokultūrinė kompetencija suvokiama kaip visuomenės kultūros (plačiąja prasme), bendrojo sociokultūrinio konteksto pažinimas, kad galima būtų sėkmingai bendrauti su lankytoju. Sociokultūra - tai visuomenės bendravimo normos, kalbos etiketas, kultūra, papročiai, tradicijos, svarbiausios visuomeninės vertybės, kasdienis gyvenimas, žmonių tarpusavio santykiai, gyvenimo būdas, neverbalinės raiškos savitumai ir pan. Muziejų ir visuomenės tarpusavio sąveika yra viena svarbiausių muziejologijos problemų. Darbe aptariama šiandienos muziejų ir bendruomenės sąveikos aspektai - naujos muziejų socialinės ir kultūrinės misijos koncepcijos kūrimas ir muziejaus lankytojų nuomonės tyrimas.
Tyrimo objektas - muziejaus sociokultūrinis statusas bendruomenėje.
Tyrimo dalykas - Utenos miesto gyventojai.
Problematika - nepakankamas muziejaus sociokultūrinis statusas bendruomenėje.
Hipotezė. Muziejaus statusas ir sociokultūrinė aplinka yra du susiję veiksniai. Muziejaus sociokultūrinis statusas bendruomenėje priklauso nuo jo tipo, paskirties, lokalizacijos (mieste ar kaime), reklamos ir vykdomų funkcijų.
Darbo tiks1as – išanalizuoti Utenos Kraštotyros muziejaus sociokultūrinį statusą bendruomenėje.
Darbo uždaviniai:
1. Ištirti Utenos miesto gyventojų požiūrį į miesto kraštotyros muziejaus veiklą.
2. Aptarti muziejaus ryšių su bendruomene principus.
3. Pateikti muziejaus išorinius ir vidinius ryšius.
4. Aptarti muziejaus įvaizdžio kūrimą
Tyrimo metodas - anketinė apklausa. Darbo autoriaus sudaryta anoniminė anketa, siekiant išsiaiškinti lankytojų požiūrį į muziejų veiklą, buvo apklausta 52...
Šį darbą sudaro 3790 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!