Šiame darbe pateikiama įmonės vertybių sąvoka ir jų analizė remiantis įmonės kaip organizacijos samprata, ypatybėmis ir tendencijomis. Siekiama pagrįstai argumentuoti organizacijos vertybių priklausomybę nuo organizacijų kultūros. Darbe teigiama, kad visuomenėje kintant vartotojų poreikiams ir rinkos struktūrai kartu vyksta ir organizacijos vertybių kitimas.
Terminas kultūra šiame kontekste reiškia įpročių visumą, kuri valdo kasdienius poelgius. E.Schein organizacijos kultūrą apibrėžė kaip "bendrų esminių nuostatų modelį, kurį grupė įsisavino, spręsdama prisitaikymo prie išorės bei vidinės integracijos problemas“1.
Taigi įmonės ar organizacijos vertybės ir jų skalė priklauso nuo vyraujančios kultūros. Kiekviena organizacija turi savo kultūrą, kuri susiformavo sėkmių ir nesėkmių, sprendimų priėmimo, konfliktų reguliavimo ir komunikacijos būdų taikymo pasėkoje. Nuo susiformavusios organizacijos kultūros priklauso vertybės, normos, standartai, elgesys. Organizacijos kultūra pirmiausiai atspindi vidinę organizacijos aplinką.
Galima teigti, kad dėl globalizacijos, naujų technologijų, organizacijų kultūros visame pasaulyje juda viena kitos link, maišosi. Ypač aktyviai tai vyksta verslo organizacijų srityje, nes mažėjanti nacionalinių valstybių sienų reikšmė, pasaulinės rinkos formavimasis, mažėjanti vyriausybinė kontrolė ir svarbiausia, bendras tikslas – pelno siekis turėtų suformuoti bendrą, optimalią verslo kultūrą, o kartu ir bendrą vertybių skalę. Tačiau šis procesas nėra vienakryptis ir neginčijamas. XX a. 7 ir 8 dešimtmetyje JAV verslo pasaulis susižavėjęs analizavo ir stebėjo „Japonijos vadybos stebuklą“, nors vėliau prieita išvados, kad tai kitokia įmonės vertybių sistema, tiksliau kitoks vertybių išdėstymas2. Šiuo metu Vakarų pasaulyje vyrauja „enterprenerio“ (angl. entrepreneur – savarankiškas, inovatyvus, permainoms pasiruošęs, modernios vadybos principus taikantis) kultūra. Lietuva natūraliai orientuojasi į šią kultūrą išlaikydama tam tikrus specifinius, ankstesnės patirties ir geoekonominės padėties sąlygotus elementus.
Įmonių vidinės struktūros nagrinėjimas remiantis vyraujančios kultūros modeliu suteikia galimybę tyrinėti ir įvertinti tokius sunkiai apčiuopiamus reiškinius kaip įmonės vertybės. Mokslinėje literatūroje daug pakankamai prieštaringų įmonės/organizacijos vertybių apibrėžimų, tačiau bendriausia prasme tai „tikslų ir metodų jiems siekti visuma, taikoma konkrečios organizacijos“. Toks, ganėtinai platus apibrėžimas, leidžia apžvelgti visus su vertybių sąvoka susijusius aspektus. Tyrinėjant kultūras bei kultūrinius reiškinius...
Šį darbą sudaro 1234 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!