7. Fragmentai......................................................................................................................6
8. Langai.............................................................................................................................7
Literatūra........................................................................................................................8
1
1. Taškai. Grafinio ekrano paruošimas darbui
Turbo Paskalio kalbos struktūros, skirtos grafiniam ekrano režimui valdyti ir duomenims i ekrane esančią atmintį persiųsti, yra sukauptos pagalbinėje bibliotekoje (Unit) Graph. Jomis vartotojas gali keisti ekrano darbo režimą ir projektuoti grafinius vaizdus paprastomis komandomis, kurių argumentai yra grafinių vaizdų parametrai ir koordinatės ekrane.
Prieš naudojant grafinės bibliotekos priemones, reikia inicializuoti grafinio ekrano tvarkykle. Paruošimo veiksmus patogu apiforminti atskira procedura, kurią galima naudoti visose programose. Čia siūloma tokia procedūra Ekranas. Proceduroje InitGraph turi būti nurodytas kelias iki katalogo, kur saugomi ekrano tvarkymo failai *.bgi, tai gali būti pvz.: C:\...\bgi.
Procedure Ekranas ( var dx, dy: integer);
var gd, gm: integer;
begin
gd := Detect;
InitGraph(gd, gm, ' ');
if GraphResult <> grOK then
begin
Writeln('Paleisti neimanoma!');
Halt(1);
end;
dx := GetMaxX;
dy := GetMaxY;
end;
Kai programoje grafinės priemonės nebevartojamos, grafinį režimą rekomenduojama išjungti parametrų neturinčia procedūra CloseGraph, kuri išlaisvina tvarkyklės užimtą atmintį.
Projektuojant grafinius vaizdus, ekranas yra laikomas dvimate koordinačių plokštuma, kurios pradžios taškas yra viršutiniame kairiajame kampe. Ekrane vaizduojamų taškų skaičius yra apibūdinamas dydžiu Xmax*Ymax, kuris priklauso nuo kompiuteryje vartojamo vaizduoklio tipo ir jo darbo režimo.
Paprasčiausi elementai, iš kurių galima sudaryti visus grafinius vaizdus, yra taškai. Tiesiog tašku yra vadinima koordinatėmis aprašoma vieta ekrane. Jeigu ši vieta yra parengta spalvotam taškui arba kitokiam grafiniam objektui žymėti, taškas vadinamas aktyviu arba grafiniu kursoriumi. Ekrane jis nerodomas. Aktyvaus Taško koordinatės tikrinamos funkcijomis:
Function GetX: integer;
Function GetY: integer;
Aktyvaus taško spalvą tikrina funkcija:
Function GetPixel(x, y: integer): word;
Matomo taško vieta ir spalva aprašomos procedūra:
2
Procedure PutPixel(x, y, spalva:integer);
2. Apskritimas ir kitos figūros
Įjungus grafinį režimą procedura InitGraph, ekranas yra išvalomas ir jam parenkamos standartinės fono, linijų ir kitų grafinio darbo režimo parametrų reikšmės. Fono ir linijų spalvos aprašomos procedūromis, kurių parametrai nurodo spalvų kodus:
SetBgColor (spalva:integer); - nurodo fono spalvą
SetColor (spalva:integer); - nurodo linijų spalvą
Pagrindinės linijų piešimo procedūros:
Arc (x, y: integer; a1, a2, r:word) - apskritimos lankas, kur R - spindulys, (X, Y) - centras, A1,...
Šį darbą sudaro 1622 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!