Lietuvos filosofinės minties istorijoje nė vieni žodžiai turbūt nebuvo taip dažnai vartojami ir taip glaudžiai susiję su kitomis temomis (tauta, valstybė, dievybė) kaip laisvė ir atsakomybė. Mūsų tautos valstybės istorija – tai kova taip pat kova dėl laisvės, kova taip pat dėl minties, įsitikinimų, spaudos laisvės, dėl atsakomybės už laisvę, dėl atsakomybės už tėvus, vaikus, už draugus, net atsakomybės tik vienintelį kartą matytą pro šalį gatve praėjusį žmogų.
Kasdieniniame gyvenime laisvę suprantame įvairiai: kaip valios laisvę, sąžinės laisvę, kūrybos laisvę, atsakomybės laisvę, minties laisvę. Paprastas žmogus laiko save laisvu tada, kai niekas netrukdo daryti, tai ko jis nori, ir niekas neverčia daryti to, ko nenori. Žmonių laisvės erdvę marksizmo požiūriu lemia visuomenės gamybinės jėgos. Taigi teoriškai laisvė čia prijungiama tik materialiems kolektyvo interesams, o praktiškai – tai jėgos diktatūros ir prievartos laisvė. Krikščioniškoji tradicija pasisako prieš laisvės nuvertinimą: žmogus savo laisvę laiduoja, kai pripažįsta kitų laisvę, kai politinė ir socialinė laisvė priklauso nuo dvasinės laisvės, kurios teisėja – sąžinė. Laisvės realumą įrodo kaltumo, atsakingumo, atgailos jausmai. O didžiausią žmogaus laisvę liudija bendravimo su Dievu išgyvenimas – transcendentinis sąžinės laisvės matas.
Dvasiniai poreikiai ir jų tenkinimas apibūdina gyvenimo prasmės paieškos mechanizmą; ne mažiau svarbus šių paieškų turinys. Šiuo požiūriu žmogaus gyvenimo būtis – tai atsakomybės sau ir už save, artimiesiems ir už artimuosius, pagaliau visuomenei ir už visuomenę (tikinčiajam – atsakomybė Aukščiausiajai esybei). Vadinasi, gyvenimo prasmę ir tikslą, nurodo aukščiausiosios vertybės, kurias žmogus pasirenka ir kurioms tarnauja, savo noru joms skiria savo gyvenimą.
Žmogaus esmę apibūdina atsakymai į klausimus Kas mes?, Iš kur mes? Tačiau greta jų egzistuoja ir žmoniją amžiais jaudinantis žmogaus gyvenimo prasmės (Būtis – buvimas, gyvenimo prasmė, gyvenimas („Didysis lietuvių kalbos žodynas“)) ir tikslo klausimas. Atsakymas į jį žmogaus ugdymui svarbus ne tik todėl, kad juo grindžiamas ugdymo tikslas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad asmenybei vystantis ugdymas kaip ugdytojų ir...
Šį darbą sudaro 7211 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!