Namų darbai

Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių

9.8   (2 atsiliepimai)
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 1 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 2 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 3 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 4 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 5 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 6 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 7 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 8 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 9 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 10 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 11 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 12 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 13 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 14 puslapis
Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių 15 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS MAŠINŲ GAMYBOS KATEDRA Namų darbas Nr.1 Aplinkosaugos įrenginiai ir sistemos Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių Aliko: AEP-4gr. stud. S. Gluško Tikrino: doc. V. Striška VILNIUS 2007 Taršos skaičiavimas iš mobilių taršos šaltinių Skaičiavimus atliksiu pagal pilna metodiką. Įmonėje yra: 6 lengvųjų automobilių (vartoja dyzelinį kurą), 9 krovininiai automobiliai (vartoja benziną ir suskystintas dujas), 11 autobusai (vartoja benziną ir suskystintas dujas), 6 traktorių (vartoja dyzelinį kurą), 6 šilumvežių (vartoja dyzelinį kurą). Per metus sunaudota: 1) 80 t dyzelinio kuro lengviesiems automobiliams, 2) 48 t benzino ir 32 t suskystintų dujų krovininiams automobiliams, 3) 48 t benzino ir 32 t suskystintų dujų autobusams, 4) 80 t dyzelinio kuro traktoriams, 5) 600 t dyzelinio kuro šilumvežiams, Apskaičiuojame teršiančių medžiagų emisijas į atmosferą kiekvienai grupei (1, 2, 3, 4, 5,). Šiuo atveju skaičiuojame 1 grupei: 1 Nustatome koeficientą K1 dyzeliniams lengviems automobiliams. Turime omenyje, kad didesnę dalį darbo laiko šie automobiliai būna mieste, todėl rodiklis M = 1,0 (5 lentelė). Tada koeficientas K1 atitinkamiems teršalams bus: CO – 1,0; CH – 1,0; NOx - 1,0; SO2 – 1,0; Daleles-1,0 (2 lentelė). 2. Nustatome koeficientą K2. Lengvujų automobilių amžius iki 5 metų. Tada koeficientas K2 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 1,0; CH - 1; NOx – 1,0; SO2 – 1,0; Daleles-1,0 (3 lentelė). 3. Nustatome koeficientą K3. Automobiliai žiemą saugomi apšildomoje patalpoje, garaže. Daugiau ypatumų automobiliai neturi. Tada koeficientas K3 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 0,92; CH – 0,92; NOx - 1,0; SO2 – 1,0 (8 lentelė). Apskaičiuojame atitinkamos teršiančios medžiagos kiekį (pagal 2 formulę): Skaičiuojame 2 grupei: 1 Nustatome koeficientą K1 benzininiams krovininiams automobiliams. Turime omenyje, kad didesnę dalį darbo laiko šie automobiliai būna mieste, todėl rodiklis M = 1,1 (5 lentelė). Tada koeficientas K1 atitinkamiems teršalams bus: CO – 0,833; CH - 1,011; NOx – 1,094; SO2 – 1,0, (2 lentelė). 2 Nustatome koeficientą K2. Krovininių automobilių amžius iki 10 metų. Tada koeficientas K2 atitinkamiems teršalams bus toks: CO - 1,5; CH - 1,6; NOx - 0,95; SO2 – 1,0 (3 lentelė). 3 Nustatome koeficientą K3. Automobiliai žiemą saugomi apšildomoje patalpoje, garaže. Pusė krovininių automobilių turi katalizatorius (Euro-3). Daugiau ypatumų automobilių konstrukcijos neturi. Tuomet koeficientas K3, įvertinantis benzininių automobilių konstrukcijos ypatumus, apskaičiuojamas atitinkamiems teršalams (13 formulė): CO K3= (0,92 x 11) + (0,3 x 6) = 11,92 = 1,08 11 11 CH K3= (0,92 x 1) + (0,3 x 6) = 11,92 = 1,08 11 11 NOx K3 = (1 x 11) + (0,3 x 6) = 12,8 = 1,16 11 11 SO2 K3 = (1 x 11) + (0,3 x 6) = 12,8 = 1,16 11 11 Apskaičiuojame atitinkamos teršiančios medžiagos kiekį (pagal 2 formulę): Benzinas Dujos Skaičiuojame 3 grupei: 1 Nustatome koeficientą K1 Autobusams. Turime omenyje, kad didesnę dalį darbo laiko šie autobusai būna mieste, todėl rodiklis M = 1,1 (5 lentelė). Tada koeficientas K1 atitinkamiems teršalams bus: CO – 0,833; CH - 1,111; NOx – 1,094; SO2 – 1,0, (2 lentelė). 2 Nustatome koeficientą K2. Autobusų amžius iki 10 metų. Tada koeficientas K2 atitinkamiems teršalams bus toks: CO - 1,5; CH - 1,6; NOx – 0,95; SO2 – 1, (3 lentelė). 3 Nustatome koeficientą K3. Autobusai žiemą saugomi apšildomoje patalpoje, garaže. Daugiau ypatumų autobusų konstrukcijos neturi. Tada koeficientas K3 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 0,92; CH – 0,92; NOx - 1,0; SO2 – 1,0 (8 lentelė). Apskaičiuojame atitinkamos teršiančios medžiagos kiekį (pagal 2 formulę): Benzinas Dujos Skaičiuojame 4 grupei: 1 Nustatome koeficientą K1 traktoriams. Turime omenyje, kad didesnę dalį darbo laiko šie automobiliai būna mieste, todėl rodiklis M = 1,1 (6 lentelė). Tada koeficientas K1 atitinkamiems teršalams bus: CO – 1,273; CH – 1,040; NOx - 1,011; SO2 – 1,0; Daleles-0,769 (2 lentelė). 2. Nustatome koeficientą K2. Traktorių amžius iki 5 metų. Tada koeficientas K2 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 1,0; CH - 1; NOx – 1,0; SO2 – 1,0; Daleles-1,0 (3 lentelė). 3. Nustatome koeficientą K3. Automobiliai žiemą saugomi apšildomoje patalpoje, garaže. Daugiau ypatumų automobiliai neturi. Tada koeficientas K3 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 0,92; CH – 0,92; NOx - 1,0; SO2 – 1,0 (8 lentelė). Apskaičiuojame atitinkamos teršiančios medžiagos kiekį (pagal 2 formulę): Skaičiuojame 5 grupei: 5.1 Nustatome koeficientą K1 dyzeliniems šilumvežiams. Turime omenyje, kad didesnę dalį darbo laiko šie būna mieste, todėl rodiklis M = 1,2 (5 lentelė). Tada koeficientas K1 atitinkamiems teršalams bus: CO – 1,364; CH - 1,1; NOx – 0,984; SO2 – 1,0, dalelės – 0,8 (2 lentelė). 5.2 Nustatome koeficientą K2. Šilumvežių amžius iki 10 metų. Tada koeficientas K2 atitinkamiems teršalams bus toks: CO - 1,5; CH - 1,6; NOx - 0,89; SO2 – 1, dalelės – 1,2 (3 lentelė). 5.3 Nustatome koeficientą K3. Šilumvežiai žiemą saugomi apšildomoje patalpoje, garaže. Daugiau ypatumų šilumvežių konstrukcijos neturi. Tada koeficientas K3 atitinkamiems teršalams bus toks: CO – 0,92; CH – 0,92; NOx -; SO2 - ; dalelės – 0,9(8 lentelė). Apskaičiuojame atitinkamos teršiančios medžiagos kiekį (pagal 2 formulę): Bendra teršalų emisija į atmosferą apskaičiuojama pagal 3 formulę: WCO = 9.568+25.79+17.19+22.69+15.12+12.18+146.8=249.34 WCH = 2.99+6.78+4.52+6.35+4.23+3.11+39.6=67.58 WNOx = 2.5+1.71+1.14+1.48+0.99+2.53+16.4=26.75 WSO2 = 0.08+0.056+0.048+0.08+0.6=0.86 Wk.d.= 0.344+0.264+2.2=2.81 Mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių skaičiavimas bei pateikimas standartinėje formoje: Mobilūs šaltinių teršalai Eilutės Nr. Matavimo vnt. Anglies monoksidas Azoto oksidai Anglia-vandenilai Sieros Anhid-ridas Kietos dalelės Rodiklis 6199 6167 6912 6174 6233 1 2 3 4 5 6 7 8 1.Normatyvas 0100 t/m 1.1. DL/T 0110 t/m 604,322 161,5 67,98 2,22 7.822 1.2. LL/T 0120 t/m 2.Pagrindinis tarifas 0200 Lt 0,05 2,06 0,06 1,1 15 3.Metinė normatyvo mokesčio suma 0110 eil. Arba 0120 eil.x0200eil. 0300 Lt 12.47 139.2 1.61 0,95 42.15 0400 t/m 249.34 67.58 26.75 0.86 2.81 0500 Lt 12.47 139.2 1.61 0,95 42.15 Susumavus 0300 eilutę ir padauginę iš koeficiento gauname 196.38 x 187,5 =36821.25 Lt/metus Mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių skaičiavimas pagal supaprastintą , šiuo metu galiojančią metodiką ir pateikimas standartinėje formoje. VISO: Lt IŠVADOS: Palyginus pilną ir supaprastintą metodiką galima daryti išvadas, kad skaičiuojant pagal šiuo metu galiojančią supaprastinta metodiką mokesčiai yra didesni. Skaičiuojant pagal seną metodiką , mes gavome 36821.25 Lt/ metus mokesčių. O skaičiuojant pagal šiuo metu galiojančią supaprastinta metodiką mes mokame: Lt/metus mokesčių. Tai sudaro _____Lt brangiau. Tačiau skaičiuoti pagal supaprastintą metodiką yra žymiai paprasčiau, greitčiau ir suprantamiau. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos į s a k y m a s 1998 m. liepos 13 d. Nr. 125 Vilnius Dėl teršiančių medžiagų, išmetamų į atmosferą iš mašinų su vidaus degimo varikliais, vertinimo metodikos patvirtinimo Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 4 punktu (Žin., 1992, Nr. 5-75; 1996, Nr. 57-1335), ĮSAKAU: 1. Patvirtinti Teršiančių medžiagų, išmetamų į atmosferą iš mašinų su vidaus degimo varikliais, vertinimo metodiką. 2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento 1993 10 29 įsakymą Nr. 68 “Dėl teršiančių medžiagų emisijos į atmosferą iš mašinų su vidaus degimo varikliais apskaičiavimo metodikos įdiegimo”. 3. Aplinkos ministerijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis žodžiais “atmosfera”, “ūkio šakos (transportas)”. Aplinkos Ministras Algis Čaplikas _____________ Patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos 1998 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 125 TERŠIANČIŲ MEDŽIAGŲ, IŠMETAMŲ Į ATMOSFERĄ IŠ MAŠINŲ SU VIDAUS DEGIMO VARIKLIAIS, VERTINIMO METODIKA ĮVADAS Pagal šią metodiką galima nustatyti mašinų, turinčių vidaus degimo variklius, išmetamų į atmosferą teršalų kiekį. Apskaičiuojama teršalų: anglies monoksido (CO), anglies dioksido (CO2), angliavandenilių (CH), azoto oksidų (NOx), sieros dioksido (SO2) ir kietų dalelių (k.d.) masė sudegus benzinui, dyzeliniam kurui, suskystintoms naftos ir suslėgtoms gamtinėms dujoms vidaus degimo varikliuose. Teršalų kiekio skaičiavimai atliekami įvertinus turimą statistinę medžiagą - pagal du variantus. Rezultatų tikslumą lemia koregavimo sistema, trys koregavimo koeficientai ir mašinų grupavimas į tris grupes: 1) automobilius, 2) traktorius ir kitas savaeiges mašinas, 3) nesavaeiges ir stacionarias mašinas. 1. TERŠIANČIŲ MEDŽIAGŲ KIEKIO APSKAIČIAVIMAS Automobilių (A), traktorių ir kitų savaeigių (T) bei nesavaeigių ir stacionarių (N) mašinų su vidaus degimo varikliais (VDV) išmetamų į atmosferą teršiančių medžiagų bendras kiekis apskaičiuojamas pagal formules: , (1) kur W - bendras teršalų kiekis, W(k,i) - k-osios teršiančios medžiagos kiekis sudegus i-osios rūšies degalams, k - teršiančios medžiagos: CO, HC, NOx, SO2, kietos dalelės, i - degalų rūšys: benzinas, dyzelinis kuras, suskystintos naftos dujos, suslėgtos gamtinės dujos. Teršiančios medžiagos “k” kiekis sudegus “i” rūšies degalams apskaičiuojamas: W(k,i) = m(k,i) x Q(i) x K1(k,i) x K2(k,i) x K3(k,i) , (2) kur m(k,i) - lyginamasis teršiančios medžiagos “k” kiekis sudegus “i” rūšies degalams (kg/t), Q(i) - sunaudotas “i” rūšies degalų kiekis (t), K1(k,i) - koeficientas, įvertinantis mašinos variklio, naudojančio “i” rūšies degalus, darbo sąlygų įtaką teršiančios medžiagos “k” kiekiui, K2(k,i) - koeficientas, įvertinantis mašinos, kuri naudoja “i” rūšies degalus, amžiaus įtaką teršiančios Amedžiagos “k” kiekiui, K3(k,i) - koeficientas, įvertinantis mašinos, naudojančios “i” rūšies degalus, konstrukcijos ypatumų įtaką teršiančios medžiagos “k” kiekiui. Bendras teršiančios medžiagos “k” kiekis sudegus “i” rūšies degalams apskaičiuojamas: W(k,i) = WA(k,i) + WT(k,i) + WN(k,i) , (3) kur W(k,i) - bendras teršiančios medžiagos “k” kiekis sudegus “i” rūšies degalams, WA(k,i), WT(k,i), WN(k,i) - automobilių, traktorių ir savaeigių mašinų, nesavaeigių ir stacionarių mašinų su VDV teršiančios medžiagos “k” kiekis sudegus “i” rūšies degalams. Teršalų kiekiai WA(k,i), WT(k,i), WN(k,i) nustatomi pagal formules: WA(k,i) = m(k,i) x QA(i) x K1A(k,i) x K2A(k,i) x K3A(k,i) (4) WT(k,i) = m(k,i) x QT(i) x K1T(k,i) x K2T (k,i) x K3T(k,i) (5) WN(k,i) = m(k,i) x QN(i) x K1N(k,i) x K2N(k,i) x K3N(k,i) (6) Jeigu vykdoma degalų sąnaudų apskaita atskirai kiekvienai mašinai, teršalų kiekį galima nustatyti tiksliau, naudojant antrąjį apskaičiavimo būdą: WA(k,i) = m(k,i) x  QA(i,j) x K1A(k,i,j) x K2A(k,i,j) x K3A(k,i,j) (7) WT(k,i) = m(k,i) x  QT(i,j) x K1T(k,i,j) x K2T(k,i,j) x K3T(k,i,j) (8) WNT(k,i) = m(k,i) x  QN(i,j) x K1N(k,i,j) x K2N(k,i,j) x K3N(k,i,j) , (9) kur QA(i,j), QT(i,j), QN(i,j) - atitinkamai “j” automobilio (grupės), traktoriaus ar kt. savaeigės mašinos (grupės) “i” rūšies degalų sąnaudos, K1, K2, K3 - atitinkami koeficientai, įvertinantys “j” automobilio (grupės), savaeigės mašinos (grupės), nesavaeigės mašinos (grupės) variklių, naudojančių “i” rūšies degalus, darbo sąlygų, amžiaus ir konstrukcijos tobulumo įtaką teršiančių medžiagų “k” kiekiui. 2. KOEFICIENTŲ REIKŠMIŲ NUSTATYMAS Koeficientas K1 Pagal mašinų degalų sunaudojimo rodiklį “M” nustatomas koeficientas “K1”, įvertinantis variklio darbo sąlygų įtaką teršalų kiekiui (2 lentelė). Rodiklio “M” reikšmės nurodytos 5, 6, 7 lentelėse arba apskaičiuojamos pagal formulę: G(f) M = ___ , (10) G(v) kur G(f) - faktinės lyginamosios degalų sąnaudos (l/100 km, l/motovalandai, kg/motovalandai), G(v) - vidutinės lyginamosios degalų sąnaudos (l/100 km, l/ motovalandai, kg/ motovalandai). Vidutinės lyginamosios degalų sąnaudos nustatomos esant 50% benzininių (Otto tipo) ir 60% dyzelinių variklių galios panaudojimui. Koeficientas K2 Koeficientas K2 nustatomas pagal mašinos arba paskaičiuotos grupės mašinų vidutinį amžių “R” 3, 4 lentelėse. Grupės mašinų vidutinis amžius “R” nustatomas pagal formulę: t [t x S(t)] R = __________ , (11) S kur S - bendras mašinų skaičius, t - mašinų amžius (metais), S(t) - mašinų skaičius, kurių amžius “t” metų. Koeficientas K3 Koeficiento K3 reikšmės pateiktos 8 lentelėje. Jeigu mašinoje yra keletas konstrukcinių ypatumų, turinčių įtakos teršiančių medžiagų išmetimui, tai koeficientas K3 lygus atskirų koeficientų K3(p) reikšmių sandaugai: , (12) [K3 = K3(1) x K3(2) x K3(3) x ... K3(p)] K3(p) - koeficiento K3 reikšmės esant “p” mašinos konstrukcijos ypatumams. Jeigu tam tikri ypatumai yra tik dalyje mašinų, tada galutinė K3 reikšmė bus: , kur S - bendras mašinų skaičius, S(p) - mašinų, kuriose yra “p” ypatumai, skaičius. Anglies dioksido (CO2) emisija į atmosferą apskaičiuojama atskiroms kuro rūšims pagal formulę: , (14) kur W(CO2,i) - anglies dioksido kiekis sudegus “i” rūšies degalams, Q(i) - sunaudotas “i” rūšies degalų kiekis, W(CO,i), W(CH,i), W(k.d.i) - anglies monoksido, angliavandenilių ir kietų dalelių kiekis sudegus “i” rūšies degalams, rH/c - vandenilio ir anglies atomų santykis “i” rūšies degaluose (benzinui - 1,8; dyzeliniam kurui - 2,0; suskystintoms dujoms - 2,5; suslėgtoms gamtinėms dujoms - 4,0. PRIEDAS 1 lentelė Lyginamoji vidaus degimo variklių tarša (kg) sudegus 1 t degalų Taršos komponen- Benzinas Dyzelinis kuras Suskystintos naftos dujos Suslėgtos gamtinės dujos tai/degalai CO 398,2 130,0 398,2 231,8 (178,3)** CH 80,9 40,7 80,9 47,6 (36,6)** NOx 29,6 31,3 29,6 25,6 (19,7)** SO2 1,0* 1,0* - - - Kietos dalelės - 4,3 - - - * - priklauso nuo sieros kiekio degaluose (čia pateiktas SO2 kiekis degalams, kurių sieringumas 0,05 %) ** - teršiančių medžiagų kiekis (kg) sudegus 1000 m3 gamtinių dujų. _____________ 2 lentelė Koeficientas, įvertinantis variklio darbo sąlygų įtaką teršalų kiekiui K1 Taršos kompo- Degalų sąnaudų rodiklis, M nentai 1,2 Keturtakčiams Otto tipo varikliams CO 1,667 1,333 1,0 0,833 0,667 CH 0,833 0,889 1,0 1,111 1,00 NOx 0,438 0,781 1,0 1,094 1,281 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Dvitakčiams Otto tipo varikliams CO 7,320 2,140 1,0 0,714 0,357 CH 1,180 1,080 1,0 0,965 0,930 NOx 0,521 0,812 1,0 0,885 0,625 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Dyzeliniams varikliams CO 0,818 0,909 1,0 1,273 1,364 CH 1,020 1,010 1,0 1,040 1,100 NOx 0,914 0,973 1,0 1,011 0,984 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Dalelės 1,538 1,231 1,0 0,769 0,800 _____________ 3 lentelė Koeficientas, kuriuo įvertinama automobilių amžiaus įtaka teršalų kiekiui K2 Taršos kompo- nentai Automobilio amžius (metais) R iki 3 m. 3-8 m. 8-10 m. 10-13 m. daugiau kaip 13 Lengvieji automobiliai su Otto tipo varikliais CO 1,0 1,28 1,43 1,57 1,57 CH 1,0 1,2 1,4 1,6 1,6 NOx 1,0 1,3 1,1 1,0 0,9 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Krovininiai automobiliai ir autobusai su Otto tipo varikliais CO 1,0 1,25 1,5 1,5 1,5 CH 1,0 1,4 1,6 1,6 1,6 NOx 1,0 1,05 0,95 0,9 0,8 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Automobiliai su dyzeliniais varikliais CO 1,0 1,25 1,5 1,5 1,5 CH 1,0 1,4 1,6 1,6 1,6 NOx 1,0 1,05 0,89 0,89 0,89 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Dalelės 1,0 1,1 1,2 1,2 1,2 _____________ 4 lentelė Koeficientas, kuriuo įvertinama traktorių ir kitų savaeigių ir nesavaeigių mašinų amžiaus įtaka teršalų kiekiui K2 Taršos kom- ponentai Mašinos amžius (metais) R iki 3 m. 3-8 m. 8-10 m. 10-13 m. daugiau kaip 13 Sezoniškai eksploatuojamoms mašinoms CO 1,0 1,1 1,1 1,2 1,3 CH 1,0 1,1 1,1 1,2 1,3 NOx 1,0 1,05 1,05 0,9 0,89 Dalelės 1,0 1,05 1,05 1,1 1,1 Nesezoniškai eksploatuojamoms mašinoms CO 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 CH 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 NOx 1,0 1,05 0,9 0,89 0,89 SO2 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Dalelės 1,0 1,1 1,15 1,2 1,3 _____________ 5 lentelė Automobilių degalų sąnaudų rodikliai M Automobiliai Eksploatavimo sritys* Žemės ūkis Miestas Užmiesčio statybos keliai Lengvieji automobiliai 1,0 1,0 0,9 Autobusai 1,1 1,1 1,0 Krovininiai 1,1 1,1 1,0 Autotraukiniai 1,2 1,2 1,1 *Pagal tai, kur atliekama didesnė (>60%) darbo laiko dalis. _____________ 6 lentelė Traktorių ir kitų savaeigių mašinų degalų rodikliai M Mašinų tipai Mašinų panaudojimo sritis* Žemės ūkis Melioracija Kelių statyba Kitos Traktoriai: variklio N>70 kW 1,0 0,8 1,1 0,9 variklio N60%) darbo laiko dalis. _____________ 7 lentelė Nesavaeigių mašinų degalų sąnaudų rodikliai M Mašinų grupė Rodiklio “M” reikšmė Kompresoriai 1,4 Suvirinimo agregatai 1,28 Elektros stotys 1,5 Siurblinės 0,9 Variklių išbandymų stendai: Otto tipo variklių 0,4 Dyzelinių variklių 0,68 Dyzelių paleidimo varikliai 0,9 Laukų laistymo agregatai 0,7 Žolės šienavimo motoįrankiai 0,3 Krūmų ir medžių šakų genėtuvai 0,3 Benzopjūklai 1,3 Pakabinami valčių varikliai 1,2 Polių kalimo įrenginiai 1,6 _____________ 8 lentelė Koeficientai, kuriais vertinama mašinų konstrukcijos ypatumų įtaka teršalų kiekiui K3 Mašinos (variklio) konstrukcijos ypatumai Taršos komponentai CO CH NOx SO2 Dalelės 1. Nėra uždaros variklio karterio ventiliacijos sistemos 1.05 1.09 1.02 1.0 1.0 1.02 1.02 1.02 2. Nėra patobulinimų 1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 3. Degalų garų kondensavimo sistema 1.0 0.60 1.0 1.0 1.0 1.0 0.92 4. Deginių recirkuliavimo sistema 0.95 1.02 0.39 1.0 1.01 1.07 0.50 0.9 5. Dyzelis su prieškamera 0.68 0.24 0.4 1.0 0.64 6. Deginių oksidatorius 0.15 0.35 1.0 1.0 - 7. Trijų pakopų deginių neutralizatorius 0.15 0.35 0.20 1.0 - 8. Suodžių filtratas 1.0 1.0 1.0 0.8 0.09 9. Elektroninė mišinio uždegimo sistema 0.9 0.9 1.0 1.0 1.0 10. Degalų įpurškimo sistema Otto varikliuose 0.9 0.9 1.0 1.0 - 11. Dyzelis su orapūte 0.8 0.8 0.8 1.0 0.5 12. Karterio dujų filtras 0.5 0.47 1.0 1.0 1.0 13. Automobilis žiemą saugomas apšildomoje patalpoje 0.92 0.92 1.0 1.0 0.92 0.92 0.9 14. Dyzelis, atitinkantis EURO I normatyvus 0.32 0.31 0.44 1.0 0.4 15. Dyzelis, atitinkantis EURO II normatyvus 0.29 0.31 0.39 1.0 0.3 skaitiklyje K3 reikšmė Otto tipo varikliams, vardiklyje-dyzeliniams varikliams Naudota literatūra: 1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įsakymas 1998 m. liepos 13 d. Nr. 125 „Dėl teršiančių medžiagų, išmetamų į atmosferą iš mašinų su vidaus degimo varikliais, vertinimo metodikos patvirtinimo“ 2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. D1-537/1K-334 „MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IŠ MOBILIŲ TARŠOS ŠALTINIŲ DEKLARACIJOS FR0521 FORMOS UŽPILDYMO TAISYKLĖS“ 3. Lietuvos Respublikos MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ 1998 m. įstatymas nr. 66-1926

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2798 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
15 psl., (2798 ž.)
Darbo duomenys
  • Ekologijos namų darbas
  • 15 psl., (2798 ž.)
  • Word failas 375 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt