Būtų liūdna, jei mes negalėtume mokytis, stebėdami kitus mūsų visuomeniniame pasaulyje. Mes sunaudotume daug daugiau laiko ir padarytume daug daugiau klaidų, besistengdami įgyti žinių, susidaryti įgūdžių ir kultūros nuostatų. Tačiau laimei, stebėdami savo draugų, tėvų ir mokytojų elgesį bei jo pasekmes, mes išmokstame beveik teisingo reagavimo. [2, 205]
Svarbus yra mokymasis stebint, kai mes stebime ir mėgdžiojame kitų elgesį. Konkretaus elgesio stebėjimas ir mėgdžiojimas dažnai yra vadinamas modeliavimu. Stebėdami ir mėgdžiodami, išmokstame visų rūšių socialinės elgsenos. Maždaug 9 mėnesių kūdikis mėgdžioja naują žaidimą, o 14 mėnesių – mėgdžioja veiksmus, matomus TV ekrane. Jei norite, kad vaikas rūkytų, leiskite jiems dažniau matyti rūkančius tėvus ir vyresnius jaunuolius. Jei norite paskatinti vaikus skaityti, skaitykite jiems ir sukurkite knygų bei jas skaitančių žmonių aplinką. [3, 280]
Vaikas ne marionetė, kurios elgesys priklausytų tik nuo aplinkos. Vaikas – žmogus.
Augdamas vaikas vis daugiau išmoksta vadovautis savimi ir save reguliuoti. Tarp žmogaus ir aplinkos visada yra abipusė sąveika. Vaiko elgesiui turi įtakos jo norai, sėkmės prognozė ir aplinkos veiksniai. [1, 127]
Šio darbo objektas - socialinio išmokimo teorija.
Darbo tikslas – išanalizuoti Alberto Banduros socialinio išmokimo teorijos interpretavimo skirtumus prieinamuose vadovėliuose.
Darbo metodai – prieinamos literatūros analizė.
A.Banduros eksperimentai.
Daugelis išmokimo stebint aspektų yra ištirti, ypač daug toje srityje yra nuveikęs Albertas Bandura (1969) viename savo darbų pailiustravo mokymosi stebint rezultatus ir tokio mokymosi sąlygas. Darželio vaikus jis padalijo į 5 grupes ir tyrė vienu iš 5 būdų. Pirmajame tyrime vaikai stebėjo suaugusiojo modelį – tas žmogus fiziniais veiksmais ir žodžiais užpuolė žmogaus dydžio pripūstą plastmasinę lėlę. Antrajame tyrime vaikai matė filmą apie tą patį įvykį. Trečiajame tyrime jie matė animacinio filmo veikėją, atliekantį tuos pačius veiksmus. Ketvirtojo tyrimo – kontrolinės grupės – vaikai nieko panašaus nematė. Penktajame tyrime vaikai stebėjo ramaus temperamento žmogų – susitvardantį, neagresyvų. Po to kiekvienam vaikui buvo sukurta situacija, panaši į tą, kurioje buvo veikęs modelis. Stebėtojai žiūrėjo...
Šį darbą sudaro 2204 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!