Socialinio išmokimo teorija teigia, kad žmonės nėra valdomi nei vien vidinių jėgų, nei vien aplinkos dirgiklių. Psichologines funkcijas greičiau galime paaiškinti nuolatine abipuse individo ir aplinkos veiksnių sąveika (Bandūra, 1977, p. 11-12). Socialinio išmokimo teorija pabrėžia, kad aplinka, su kuria susiduriame, nėra atsitiktinė; dažnai mes patys renkamės aplinkybes ir savo elgesiu jas keičiame. Socialinio išmokimo idėjos padeda analizuoti nuolatinę sąveiką tarp aplinkos kintamųjų, mūsų individualių savybių ir mūsų slapto bei atviro elgesio. Šios idėjos paaiškina, kaip mes mokomės stebėdami ir kaip išmokstame reguliuoti savo elgesį – du procesus, kurie yra svarbūs, ir apie kuriuos reikia mokytojams pagalvoti.
Mokymasis ir išmokimas - tai procesas, per kurį individas, remdamasis patirtimi, pakeičia savo elgesį.
1. biheivioristinės teorijos
Biheivioristai sukūrė tris palyginti suprantamas teorijas, kurios aiškina, kaip mes mokomės ir išmokstame. Visos trys teorijos yra taikomos mokyklose.
1.1 Reakcijos sąlygojimo teorija
Reakcijos (arba klasikinė) sąlygojimo teorija - viena pirmųjų šiuolaikinių išmokimo teorijų. Jos dėmesio centre – organizmų elgesys, raumenų bei liaukų veiklos pakitimai. Ji neatskleidė išmokimo pažintinio aspekto. Būdingiausias šios teorijos pavyzdys yra žymaus rusų fiziologo Ivano Pavlovo moksliniai darbai („Šuo ir skambutis“).
Hendersonas ir Burke (1971) aprašė tokią situaciją. Keletas mokinių iš vargingų šeimų ateidavo į mokyklą be pusryčių. "Jie eina į mokyklą nenoriai - dažniausiai žiūrėdami į tai kaip į neišvengiamą blogybę. Kiekvieną rytą jie jaučia didelį diskomfortą (negerumą), ypač per tas pamokas, kurios vyksta prieš pat priešpiečius. Mokinių alkis didina jų nerimą, įtampą, ir dėl to jiems sunkiau yra susikaupti ir dirbti." (p. 66) Čia alkis yra nesąlyginis dirgiklis. Diskomfortas, nerimas ir įtampa, trukdantys susikaupti ir klausytis per pamokas, yra nesąlyginė reakcija. Sąlyginis dirgiklis yra pamoka. Alkis ir pamoka yra sugretinami. Sąlyginė reakcija - tai diskomforto, nerimo ir įtampos jausmai, kurie atsiranda kaip reakcija į vieną ar kitą pamoką.
Jei suprasime šį reiškinį, mes galėsime juo grįsti savo praktinius veiksmus. Jeigu pamoka sukelia sąlyginę reakciją, vadinasi pamokos laiko...
Šį darbą sudaro 4123 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!