Sparčiai globalizėjant pasauliui, vykstant klimato kaitai ir sparčiai keičiantis ekonomikai bei socialinei aplinkai, keičiasi ir verslo aplinka. Vyraujanti nuomonė, kad svarbiausias kiekvienos įmonės tikslas yra kuo didesnio pelno siekimas, tampa vis mažiau reikšminga. Tai ypatingai skatina įmones atsižvelgti į pokyčius ir ieškoti patrauklesnių būdų kaip gerinti įvaizdį konkurencingoje rinkoje kitais būdais (Navickienė, Dockevičius, Sedliorienė, 2016).
Darbo objektas- įmonių socialinė atsakomybė.
Darbo tikslas- remiantis moksline literatūra, apibūdinti socialiai atsakingos įmonės statuso teigiamą reikšmę organizacijai.
1. Apibūdinti įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) savoką.
2. Aprašyti įmonių socialinės atsakomybės kriterijus.
3. Apibūdinti įmonių socialinės atsakomybės naudą organizacijai.
• Mokslinės literatūros analizė: Navickienė, Dockevičius, Sedliorienė, 2016; Šimanskienė, Paužuolienė, 2010;
1. ĮMONIŲ SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS SAMPRATA
Šiame skyriuje apibūdinama įmonių socialinės atsakomybės sąvoka teoriniu aspektu, išskiriamos pagrindinės įmonių socialinės atsakomybės teorijos, pateikiami pagrindiniai įmonių socialinę atsakomybę sudarančių elementų modeliai.
1.1. Įmonių socialinės atsakomybės sąvoka ir jos vertinimo aspektai
Įmonių socialinės atsakomybės sąvoka atsirado jau XIX amžiuje, tačiau analizuojant mokslinius straipsnius akivaizdu, kad iki šiol nėra sutarta dėl bendro šios sąvokos termino (Potašinskaitė, Draugelytė, 2013). Jau nuo pat šios sąvokos atsiradimo pradžios buvo remiamasi prielaida, kad kiekviena egzsituojanti įmonė priklauso platesniam socialiniam ratui, yra kaip visuomenės dalis, o ne kaip atskiras nepriklausomas vienetas (Fryca-Knop, Majecka, 2018). Šiai dienai įmonių socialinės atsakomybės sąvoka yra apibūdinama ir vertinama skirtingais terminais, požiūriais bei teorijomis (Smith, Nystad, 2006). Žemiau pateikiama keletas įmonių socialinės atsakomybės apibrėžimų:
Įmonių socialinė atsakomybė- tai savanoriškos verslo įmonių pastangos įtraukti socialines ir aplinkos problemas į jų bendras veiklas ir ryšius su suinteresuotomis šalimis (Guževskis, 2006).
Įmonių socialinė atsakomybė- tai socialinių ir aplinkosauginių aspektų integravimas į įmonės strategiją ir jų taikymas kasdieninėje praktikoje (Kleinaitė, 2007).
Įmonių socialinė atsakomybė- tai įmonių ideologija, politika ir praktika, kuri atspindi tokią verslo elgseną, kai jos į savo veiklą savanoriškai įtraukia socialinius ir aplinkosauginius klausimus bei santykiuose su visais suinteresuotais visuomenės, verslo ir valdžios atstovais vadovaujasi pagarbos žmogui, visuomenei ir gamtai vertybiniais principais (Čiegis, Ramanauskienė, Martinkus, 2009).
Įmonių...
Šį darbą sudaro 3970 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!