Mano kursinio projekto tyrimo objektas – socialinė atsakomybė ir verslo etika bei jų būklė Lietuvos verslo pasaulyje. Socialinės atsakomybės tema labai plati, todėl susiaurinau ją iki įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA), taip siekdamas geriau išanalizuoti jos ypatumus. Šio darbo teorinės dalies tikslas yra supažindinti skaitytoją su ĮSA koncepcija, jos liečiamomis sferomis, privalumais ir trūkumais, nauda ir kaštais skirtingoms suinteresuotųjų asmenų grupėms. Taip pat palyginti ĮSA skirtumus didelėse bei mažose ir vidutinėse įmonėse ir aptarti ĮSA ataskaitų reikšmę. Apibendrintoje verslo etikos teorijoje pateikiama jos koncepcija, struktūra, privalumai ir trūkumai, etiniai verslo aspektai, verslininko etikos kodekso nuostatos, verslo etinio lygio kėlimo priemonės įmonėje. Praktinėje projekto dalyje analizuojama ĮSA ir verslo etikos situacija Lietuvoje, pateikiami statistiniai duomenys. Taip pat pateikiama amerikiečių vykdyto mokslinio tyrimo apie tarptautinį kyšininkavimą ir raštiško etikos kodekso buvimo įmonėje įtaką jam trumpa analizė.
2.1 Įmonių socialinės atsakomybės koncepcija
Kalbant apie įmonių socialinė atsakomybę, visų pirma reikėtų atkreipti dėmėsį, jog nėra vieningo šio termino ir jo apimties apibrėžimo. Įmonių socialinės atsakomybės (toliau - ĮSA) koncepcija - plataus spektro procesas, apimantis visą produkto ar paslaugos gamybos, kūrimo ciklą ir su tuo susijusius aplinkosauginius, socialinius, finansinius bei etinius aspektus. Kiekvienoje šalyje vyrauja savitas supratimas apie tai, kas yra ĮSA. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje ji dažniausiai siejama su darbuotojų teisių puoselėjimu darbo vietoje, lygių ir saugių darbo sąlygų sudarymu, mokymosi visą gyvenimą propagavimu, verslo dalyvavimu bendruomenės iniciatyvose. Tuo tarpu kitose šalyse ĮSA labiau siejama su aplinkosauga ar stambių socialinių iniciatyvų rėmimu [7].
ĮSA ideologija teigia, jog verslas turi būti atsakingas, kurti draugišką aplinkai socialinę atmosferą, stengtis realizuoti naujus, aukštesnius standartus socialiniame gyvenime, aplinkos apsaugoje. Socialiai atsakingų įmonių bendras bruožas yra tas, kad jos mąsto apie vidutinę ir ilgalaikę perspektyvą, o ne trumpalaikį pelną bet kokia kaina [7].
2005 m. gruodžio mėnesį patvirtintame dokumente „Įmonių socialinę atsakomybę 2006-2008 metais skatinančios priemonės“ yra pateiktas toks ĮSA apibrėžimas – tai įmonių ideologija,...
Šį darbą sudaro 5389 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!