Marija Pečkauskaitė – Šatrijos Ragana. Rašytoja gimė 1877 m. kovo 8 d. Medingėnų dvare savo motinos Stanislavos Šiukštaitės tėviškėje. Marija šeimoje buvo vyriausia dukra, po jos dar gimė sesuo Sofija, broliai Steponas ir Vincas. Augo kultūringoje tačiau lenkiškos kultūros dvarininkų Stanislavos ir Anupro Pečkauskų šeimoje. Tėvų kilnūs tarpusavio santykiai darė teigiamą įtaką Marijos asmenybės formavimuisi. Mokytis pradėjo namie, o nuo 1891m. mokėsi pas P. Višinskį. Iš pradžių ji rašė lenkiškai, tačiau vėliau išmokusi lietuvių kalbą pradėjo rašyti lietuviškai. Pradėjusi dirbti Marijampolės "Žiburio" mergaičių progimnazijoje taikydama Foersterio pedagogiką, M.Pečkauskaitė progimnaziją pavertė modernia auklėjimo įstaiga. 1928m. už nuopelnus Lietuvos pedagogikai Lietuvos universitete M.Pečkauskaitei buvo suteiktas garbės daktaro laipsnis. M.Pečkauskaitė mirė 1930m. liepos 24d. Židikuose. Svarbiausi Šatrijos Raganos kūriniai: apysakos „Viktutė”, „Vincas Stonis”, „Sename dvare”, apsakymai „Dėl ko tavęs čia nėra?”, „Irkos tragedija”, „Sulaukė”, „Mėlynoji mergelė”. Svarbūs ir pačios parašyti ar išversti pedagoginiai raštai.
šviesuomenė, nuvedusi tautą į nepriklausomą Lietuvos respubliką. Medingėnų dvaras (Plungės raj.), kuriame 1877 m. gimė Marija Pečkauskaitė, buvo didelis šio krašto kultūros židinys. Jame buvo saugoma giminės tradicija, prosenelių, promočių portretai. Čia nuolat skambėjo muzika, buvo senų knygų. Vaikystėje Marija buvo mylima ir lepinama. Šatrijos Raganos didžiausio populiarumo laikotarpis - XX a. 3–4 dešimtmečiais, pirmosios Nepriklausomybės Lietuvoje. Tai buvo proveržio laikotarpis, kai kunkuliavo įvairios idėjos, būta įvairių lūžių, formavosi kultūra, naujai permąstytas kultūros ir religijos santykis. Po karo rašytoja buvusi primiršta, sovietų okupuotoje Lietuvoje jos buvo leidžiama nedaug, 1969 m. išėjo dvitomis su atrinktais, iškupiūruotais kūriniais, idant juose būtų kuo mažiau religinio atspalvio. Knygynuose jos kūriniai ilgai neužsibūdavo, žmonės greitai išgraibstydavo. Šatrijos Ragana rašė tiek suaugusiesiems, tiek vaikams ir net paaugusiems vaikams, kas tuo metu dar buvo gana neįprasta. Kitų raginama ir matydama vaikų literatūros trūkumą ji kai kuriuos tekstus specialiai rašė vaikams arba paaugusiems vaikams. Jai kaip pedagogei buvo svarbios švietėjiškos, pozityvistinės idėjos – daugelyje vaikų literatūrai priskirtinų jos...
Šį darbą sudaro 1514 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!