Rašydama referatą rėmiausi prancūzų filosofo Michel‘io Foucault‘o (1926 – 1984) Seksualumo istorija (1976), kurioje jis pateikia istorinį požiūrį į dorovę, tyrinėja seksualumo ryšį su kitomis žmogaus veiklos sritimis, ypač tomis, kur pasireiškia valdžia ir galia. Knygą sudaro trys mažesnės knygos. Aš susitelksiu ties trečiosios knygos Rūpestis dėl savęs penktu skyriumi „Moteris“, kuriame aptariamas santuokinis ryšys, monopolijos klausimas ir santuokiniai malonumai (neįtraukta į šį pranešimą).
Vedybų klausimas plačiai aptarinėjamas antikoje, tą matome didžiųjų klasikų tekstuose, Ksenofonto Apie namų ūkį, Platono Valstybėje ir Įstatymuose, Aristotelio Politikoje, Nikomacho etikoje bei Ekonomikoje. Nors juose daugiauia kalbama apie socialinį vedybų vaidmenį, tačiau nereikėtų daryti išvados, kad vedybos laikomos kitokios svarbos neturinčiu ryšiu. Ksenofontas, Isokratas, Platonas ir Aristotelis duoda sutuoktiniams reiklius nurodymus kaip egltis, kurie aprėpė daugiau nei vien paprastas dauginimosi funkcijas, ar valstybinius interesus. Graikų šeimos galva buvo vyras, santuoka reikalavo ypatingo elgesio stiliaus, nes vedęs vyras buvo dar ir pilietis, kuris pretendavo aplinkiniams rodyti politinę ir moralinę valdžią. Taigi santuoka buvo menas, reikalaujantis iš vyro savikontrolės, kuri turėjo suteikti ypatingą formą išmintingo, santūraus ir teisisingo vyro elgesiui.
Vėlesnio laikotarpio tekstai, būtent dviejų pirmųjų amžių pr. Kr. ir iki II a. po Kr. liudija visai kitokią sutuoktinio elgesio etiką. Pastebimi tam tikri pokyčiai vedybinėje praktikoje. Pereinama nuo graikiškosios santuokos į krikščioniškąją. Pirmoji naujojo požiūrio naujovė glūdi sutuoktinių gyvenime ir toliau susijusio su šeima, jos kontrole, vaikais; tačiau daugiausia dėmesio skiriama įpatingam šios visumos elementui – asmeniniam dviejų žmonių ryšiui. Šis ryšys laikomas pirmuoju ir esminiu elementu, apie kurį buriasi visi kiti ir kuriam turi būti dėkingi už tai. Apskritai vedybų menas buvo mažiau apibrėžiamas per valdymo techniką, bet daugiau per individualų ryšį. Antroji naujovė susijusi su vyro saikingumu valdyme ir pareigomis žmonai. Šią permainą įtvirtina naujas „ištikimybės“ klausimo formavimo būdas. Ir pagaliau, svarbiausia tai, kad vedybų menas, parodomas simetrijos forma, taip pat palyginti daug reikšmės skiriama lytinių...
Šį darbą sudaro 2214 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!