Marketingas yra plačiai paplitęs kasdieniniame mūsų gyvenime ir dažniausiai suprantas kaip verslo įmonių veiklos būdas.Tačiau jį naudoja ne vien verslo įmonės ar organizacijos. Jį pasitelkia ir visuomeninės, politinės, valstybės valdymo bei religinės organizacijos. Daugelis žmonių dalyvauja marketinge ir patiria jo poveikį kaip prekių ir paslaugų pirkėjai bei vartotojai. Jie sprendžia, ką ir kur pirkti, už ką balsuoti, į kur keliauti atostogų metu ir pan. Todėl marketingo žinios naudingos ir reikalingos ne tik tiems, kurie vykdo, bet ir tiems, kurie patiria jo poveikį.
Marketingo reikšmę ir naudingumą geriausiai įrodo jo paplitimas praktikoje. Marketingo panaudojimo galimybės ir ribos labai plačios, tačiau labiausiai jis paplitęs verslo srityje, o ypač verslo įmonių veikloje. Marketingo sąvoka laikoma ta, kuri geriau atskleidžia žmonių norus, reikmes bei jų tenkinimo kryptingumą, kartu pažymint, jog tai yra verslo tikslų siekimo priemonių kompleksiška sistema.
Tam tikslui, kad priimti teisingus vadybos sprendimus, gauti reikalingą informaciją apie rinkos planavimą, kūrimą bei analizę, nustatyti vartotojų poreikius, pirkimo įpročius ar išsiaiškinti verslo veiklos pelningumo galimybes, yra atliekami marketingo tyrimai.
Markrtingo tyrimus galima vertinti kaip specifinę planavimo ir vadybos proceso funkciją. Svarbiausia marketingo tyrimo funkcija yra teikti marketingo sprendimams priimti reikalingą informacią, ją rinkti, apdoroti ir interpretuoti.
Kalbant apie marketingą, apie jo tyrimo svarbą svarbu pažinti rinką ne tik ekonomikos teorijos, bet ir paties marketingo prasme.
Todėl šiame darbe apžvelgsiu pačios rinkos svarbą, jos reikšmę marketingo moksle, rinkos paklausos įvertinimą ir prognozes.
Apibūdinant rinką, galima sakyti, kad tai pirkėjų ir pardavėjų susitikimo vieta, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas kaina. Tai būtų ekonomikos teorijos apibrėžimas. Marketingo požiūriu apie rinką pasakyta, jog tai visuma esamų ir potencialių vartotojų, siekiančių patenkinti savo poreikius pasikeičiant kuo nors vertingu su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais.
- vartojimo prekių rinka
- gamybinės paskirties prekių rinka
- prekybininkų-tarpininkų rinka
- valstybinė rinka
- tarptautinė rinka
Vartojimo prekių rinkoje vartotojai yra atskiri asmenys bei šeimos, perkančios prekes...
Šį darbą sudaro 2364 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!