Viena pagrindinių paskutiniojo dešimtmečio ekonomikos augimo priežasčių – paslaugų sektoriaus plėtra. Siekiant išsilaikyti rinkoje, įmonei nebepakanka vartotojams siūlyti vieną konkrečią paslaugą, todėl įmonėse vis dažniau taikoma susijusių paslaugų diegimo strategija. Ji didina įmonės pranašumą prieš konkurentus, formuoja gerą įmonės ir jos paslaugos vardą klientų sąmonėje, sukuria klientams patrauklų prekinį ženklą bei dvigubina įmonės gaunamą pelną. Tam yra būtinas rinkodaros planavimas, kuris prasideda nuo įmonės veiklos pagrindų ir esminių tikslų nustatymo: misijos, vizijos ir strateginio plano. Nuosekliai įgyvendindama rinkodaros valdymo procesą, įmonė gali gerinti paslaugos kokybę, geriau nei konkurentai išsiaiškinti ir patenkinti net išskirtinius vartotojų poreikius.
Dėl šių dviejų planavimo savybių kartais nukenčia netgi labai sėkmingai savo veiklą plėtojančios įmonės.
V. Pranulis teigia, jog įmonė planuodama bando aprėpti ilgą laikotarpį ir numatyti kelią ilgalaikių tikslų link, vyksta strateginis planavimas. (Pranulis V. Ir kt., „Marketingas“, 2000, p. 379).
Strateginis planavimas – tai ilgalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymas.
Strateginis planas tarsi nubrėžia liniją, kurios įmonė numato laikytis siekdama tikslų. Kadangi jis aprėpia ilgą laikotarpį, jame neįmanoma numatyti visų detalių. Todėl įmonėse vyksta ir taktinis planavimas.
Taktinis planavimas – tai trumpalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymas, tam tikros strateginio plano atkarpos detalizavimas.
Pranulis V., mano, kad taktinis planavimas nuo strateginio skiriasi keletu požymių. Jis:
• Tik konkretizuoja strateginį planą ir atskleidžia praktinius jo įgyvendinimo būdus;
• Apima trumpesnį laikotarpį negu strateginis;
• Atliekamas žemesnės valdymo grandies specialistų.
Bendriausias strateginis planas apima visą įmonės veiklą r numato pagrindinius jos tikslus. Kadangi juos vykdo įvairūs įmonės padaliniai, nuo bendrų įmonės tikslų ir bendros strategijos būtina pereiti prie kiekvienos funkcinės veiklos srities (finansų, marketingo, gamybos ir kt.) strategijų. Šios gali būti dar detalizuojamos pagal kiekvienos veiklos srities specifiką. Ir tik turint tokius smulkius planus galima pereiti prie konkrečių marketingo valdymo klausimų sprendimo.
Pasak, P. Kotlerio neplanuoti reiškia planuoti nesėkmę. Planavimas skatina sisteminį mąstymą. Planavimas priverčia bendroves aiškiau suformuluoti savo uždavinius bei politiką, geriau...
Šį darbą sudaro 5897 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!