Po Antrojo pasaulinio karo Vakaruose, o atgavus nepriklausomybę – ir Lietuvoje suklestėjo aibė įvairių religinių bendruomenių, judėjimų, grupių. Jos domina ir paprastus piliečius, ir specialistus: ar yra įteisintos, ar nepažeidžia žmogaus apsisprendimo laisvės, ar nepavojingos visuomenei ir atskiram jos nariui.
Pagerėjusios komunikacijos galimybės, pokolonijinių šalių gyventojų migracija į buvusias metropolijas, gyventojų susitelkimas miestuose suardė ne tik tradicinius bendruomeninius ryšius, bet ir skatino daugiakultūriškumą, visokeriopą toleranciją. Atsirado sąlygos ir prielaidos kurtis naujiesiems religiniams judėjimams, kurie dar neseniai buvo vadinami sektomis (kadangi šis terminas turi negatyvų atspalvį, religijotyrininkai, sociologai ir net kai kurie teologai jo atsisako – siūlo alternatyviosiomis religijomis arba naujaisiais religiniais judėjimais vadinti religines grupes, atsiradusias per pastaruosius 200 metų).
religijos laisvė daugelyje šalių nekelia abejonių.
tai susiję su žmogaus santykiu su pasauliu, su begalybe“.
Šiandieniniai kultūros ir visuomenės bruožai – susvetimėjimas ir vienišumas – kartais skatina egzaltuotai ieškoti dvasinių vertybių. Individualistinėje visuomenėje net rinkos dėsniai skverbiasi į religinę sritį.
Religinės institucijos patiria krizę visame pasaulyje, tačiau žmogaus religingumas nė kiek nemažėja. JAV apie 90 proc., Europoje – 70–80 proc. gyventojų tiki pomirtiniu gyvenimu. Bet šiandienos bėda – žmonės nenori savęs susieti su konkrečia religija, kuriasi savo individualias religijas.
Lietuvoje save naujiesiems tikėjimams priskiria tik 0,4–1 proc. gyventojų (svarbu, ką įvardysime kaip naują religinę bendruomenę), tačiau 10–15 proc. aktyviai dalyvauja Katalikų bažnyčios gyvenime, o apie 80 proc. save įvardija vien kaip katalikus. Bet save vadinantieji katalikais dažnai ne tik nežino pagrindinių tikėjimo tiesų ir jomis nesivadovauja, bet ir tiki būrėjomis, ekstrasensais, astrologija – nesuderinamais su katalikų mokymu dalykais.
Žmonės kuriasi individualų dievą – kiekviename knygyne galybė įvairios ezoterinės, astrologinės literatūros – dievai ir pomirtinis gyvenimas siūlomi pagal skonį. Visuomenė savo nuostatomis, įvaizdžiais, gyvenimo būdu siūlo viską įsigyti pigiai, greitai ir neįsipareigojant. Religinis sinkretizmas ir religinis individualizmas – šiuolaikinio religingo žmogaus bruožas. Šiuolaikinis žmogus bijo ne tiek alternatyvių judėjimų, bet pernelyg didelio religingumo ir jo apraiškų.
Kodėl krikščionybė –...
Šį darbą sudaro 4469 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!